شناسهٔ خبر: 28883928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای تالاب‌های فارس نیازمند همت همگانی

استاندار فارس گفت: احیای تالاب‌ها نیازمند همت همگانی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،اسماعیل تبادار عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه برای نجات تالاب‌های فارس تنها جدول و برنامه مکتوب و بستن چارت سازمانی کافی نیست گفت : برای هر کاری باید یک نظام کاری تبیین و تعریف شود و احیا تالاب‌ها با همت همگانی محقق می شود.

وی افزود: برای احیا تالاب‌های فارس نمایندگان مجلس می‌توانند بسیار کمک کار ما باشند و باید یک کد یا ردیف اعتباری برای تالاب‌ها تعریف کنند.

تبادار با بیان اینکه با توجه به اقتصاد کشاورزی استان فارس نمی‌توانیم ناظر بر خشک شدن تالاب‌ها باشیم افزود: نگاه ما به تالاب‌ها نباید یک جانبه باشد بلکه باید جامع و از نظر عمرانی، اجتماعی و اقتصادی به آنها نگاه کرد.

وی افزود: اگر اعتقاد داریم که تالاب‌ها باید حق آبه داشته باشند باید در همان زمستان که زمان بارش‌ها است حق‌آبه تالاب‌ها داده شود .

استاندار فارس با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام یکی از موضوعات مهم استان فارس است زیرا در این استان نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های بودجه 97 برای تکمیل این طرح‌ها بهره گرفت.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به 7 ماه از سال گذشته است و باید تا پایان مهلت بهره‌گیری از بودجه 97 حداقل بخشی از این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و بار مالی این 20 هزار میلیارد تومان سبک شده باشد اظهار امیدواری کرد که در پایان سال با یک کار گروهی و با کمک بخش خصوصی پروژه‌های نیمه تمام استان فارس ساماندهی شود.


استاندار فارس افزود: در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ دولت به مجلس، همه دستگاه‌ها وظیفه دارند با وزرات‌خانه‌ها و سازمان‌های مربوطه خود درباره تامین اعتبار پروژه‌های ملی و استانی رایزنی کنند.
تبادار افزود: نقش سازمان برنامه و بودجه برای زمینه‌سازی بهره‌گیری از ظرفیت بودجه سال ۹۸ امری ضروری و جدی است و این سازمان باید با همکاری با نمایندگان مجلس نیازمندی‌ها و اولویت‌های دستگاه‌های استان را برای بهره‌گیری از بودجه سال ۹۸ مشخص کند.

نظر شما