شناسهٔ خبر: 28883828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه بزرگ «از کربلا تا شام» افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - نمایشگاه بزرگ «از کربلا تا شام» با بازسازی صحنه هایی از نقش کرمانشاه در دفاع مقدس در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اربعین حسینی (ع) روز شنبه در بوستان شاهد کرمانشاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این مراسم، انتقال ارزش های آرمانی دفاع مقدس و نقش آوری مردمان این دیار، به نسل های امروز را مهمترین هدف برپایی این رویداد فرهنگی و هنری عنوان کرد.
مهدی عبدالمالکی تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده با بازسازی وقایع انقلاب و دفاع مقدس ارتباطی تصویری و عینی بین نسل امروز و افتخارات آن ایام برقرار شود.
وی از هم افزایی فرهنگی شکل گرفته در این مسیر به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و افزود: این نمایشگاه با همت سپاه پاسداران نبی اکرم (ص)، شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، فرمانداری کرمانشاه، لشکر 29 نبی اکرم (ص) و تلاش شبانه روزی مجموعه فرهنگی ثائر بر پا شده است.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تقارن این نمایشگاه با آغاز همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: در این نمایشگاه که حاصل قریب 2 ماه تلاش و فعالیت شبانه روزی و مستمر جوانان مجموعه فرهنگی ثائر است 6 بخش مجزا از واقعه کربلا، تحولات آغازین جنگ تحمیلی و اعزام اولین نیروهای مقاومت از کرمانشاه، تجربه این شهر در بمباران های شدید هوایی، جلوه هایی از جبهه های غرب کشور و عملیات ها و نهایتا حرم حضرت زینب (س) و یادمان شهدای مدافع حرم کرمانشاه طراحی و بازسازی شده است.
وی در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های فرماندار و شهردار کرمانشاه در برپایی این نمایشگاه از همکاری پالایشگاه کرمانشاه، سازمان فنی و حرفه ای، شهرداری منطقه یک، سازمان موتوری شهرداری، اداره برق، سپاه ناحیه کرمانشاه، سازمان نمایشگاه های بین المللی و سازمان بسیج هنرمندان و بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تشکر کرد.
در ادامه این مراسم اجرای ایستاده بر خاک، نمایش خیابانی، مداحی، اعزام نمادین بسیجیان به جبهه و بازسازی وقایع جنگ تحمیلی اجرا شد و نمایشگاه از کربلا تا شام رسما افتتاح شد.
این نمایشگاه تا اربعین حسینی برپا است، و شهروندان می توانند صبح و عصر از آن بازدید کنند.
7460/8066

نظر شما