شناسهٔ خبر: 28881855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دستگیری جستجوگران اشیای تاریخی در اندیکا و دزفول

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از انهدام باندهای حفاری غیرمجاز در

صاحب‌خبر -

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از انهدام باندهای حفاری غیرمجاز در شهرستان‎های اندیکا و دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند اظهار داشت: با توجه به گزارش رسیده مبنی بر حضور یک گروه باند حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی شهرستان اندیکا، موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت و ضمن سیر مراحل قانونی و هماهنگی با نیروهای انتظامی، نیروهای یگان به محل مورد نظر عزیمت کردند که این نیروها به محض ورود به محل دو دستگاه خودرو و یک چادر که تعداد پنج نفر در آن حضور داشتند را مشاهده کردند.

وی با بیان این‎که متهمان در تحقیقات اولیه، خود را به عنوان پیمانکار جهت فعالیت عمرانی معرفی کردند، افزود: طی بازرسی صورت‎گرفته از خودرو، یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات و آلات و ادوات حفاری کشف شد و باتوجه به عنصر غافلگیرانه پنج نفر دستگیر، دو خودرو توقیف، یک دستگاه فلزیاب و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه از دستگیری چهار حفار غیرمجاز نیز در دزفول خبر داد و ادامه داد: با توجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول، طی تماس تلفنی رئیس پاسگاه انتظامی سنجر مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز، نیروهای یگان حفاظت بی‎درنگ به محل موردنظر عزیمت کردند و طی عملیات موفق به دستگیری چهار نفر و کشف و ضبط ادوات حفاری شدند.

بهداروند بیان کرد: درخصوص این دو عملیات، ضمن تشکیل پرونده هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما