شناسهٔ خبر: 28881712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز| صادرات آثار فرهنگی و هنری می‌تواند جایگزین صادرات نفت شود

R7887/P1361/S6,47/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه با وجود تاریخ درخشان فرهنگی و هنری ایران، باید اقتصاد، سیاست و روابط بین‌المللی به این حوزه متکی باشد گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که آثار هنری و فرهنگی ما جایگزین صادرات نفت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد محمدپور عصر امروز در آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، این نمایشگاه را بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور دانست و اظهار داشت: در مهر ماه همه کتابخوانان منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز هستند و برگزاری آن به مطالبه مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه "معتقدیم فرهنگ و هنر یک سرمایه زاینده‌ای است که همیشه تداوم دارد" افزود: باید بتوانیم این درخت تنومند را آبیاری و به منبعی پایان‌ناپذیر در اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه با وجود تاریخ درخشان فرهنگی و هنری ایران، باید اقتصاد، سیاست، روابط بین المللی به این حوزه متکی باشد تصریح کرد: اگر چنین نبود نقص بزرگی است و امیدواریم روزی فرا برسد که آثار هنری و فرهنگی ما جایگزین صادرات نفت باشد.

وی انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 را موجب تقویت جنبه‌های مختلف فرهنگی رویداد بین المللی نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه پانزدهم در سال 96 بیش از 800 هزار بازدید کننده داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزان بازدید افزایش یابد.

محمدپور با اشاره به اینکه گردش مالی نمایشگاه گذشته، 6 میلیارد و 500 میلیون تومان شد ابراز داشت: این رقم قابل توجه به‌معنی ورود کتاب به سبد خانوار آذربایجانی است.

وی با بیان اینکه در شانزدهمین دوره نمایشگاه 900 ناشر داخلی، 150 ناشر خارجی و 30 ناشر دیجیتال حضور دارند، گفت: در این نمایشگاه بیش از 33 هزار عنوان کتاب عرضه خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری نشست‌های علمی، نقد و بررسی کتاب و برنامه‌های متعدد در نمایشگاه کتاب تبریز به‌عنوان جشن بزرگ فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: 25 هزار مترمربع در این نمایشگاه در اختیار ناشران است و ناشران هم از توجیه فرهنگی و توجیه اقتصادی آن ابراز رضایت می‌کنند.

انتهای پیام/ن

نظر شما