شناسهٔ خبر: 28881584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار قربانیان توفان مایکل به 35 نفر رسید

تهران - ایرنا - مقامات ایالت فلوریدای آمریکا روز شنبه اعلام کردند که براساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان های امدادرسانی، شمار جانباختگان توفان مهیب مایکل به 35 نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، مقامات آمریکا که پیش تر شمار قربانیان برجا مانده از توفان مایکل را 23 نفر اعلام کرده بودند، از افزایش شمار جانباختگان خبر دادند.
با این حال، پس از گذشت بیش از یک هفته از وقوع توفان مایکل، هنوز از سرنوشت بیش از هزار نفر خبری در دست نیست.
توفان مایکل هفته گذشته ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولیناهای جنوبی و شمالی و ویرجینیا را در نوردید. سرعت بادهای این توفان که در بیش‌ترین حالت به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسید، تخریب گسترده برخی شهرها را موجب شد.
شبکه سی.ان.ان آمریکا به نقل از مقامات ایالت فلوریدا تاکید کرد که با توجه به شمار زیاد ناپدید شدگان، احتمال زیاد وجود دارد که در روزهای آینده بر شمار قربانیان افزوده شود.
حدود 163 هزار خانه و مرکز تجاری در جنوب شرقی آمریکا بدون برق مانده و مردم برای آماده کردن غذا مجبور به استفاده از آتش و وسایل آتش زا هستند.
شمار نامحدود دیگری در نواحی حومه این منطقه به مدت چند روز در شرایط بی آبی به سر برده اند و منتظر کمک مقامات هستند. برخی با امکانات خود چادر برپا کرده و توانستند خود را نجات دهند.
شبک**اروپام**9041**1392

نظر شما