شناسهٔ خبر: 28880086 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تولید محصولات زراعی در آذربایجان شرقی 25 درصد افزایش یافت

نادر زارع تالی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: از یک میلیون و 100 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی استان آذربایجان شرقی ، 2 میلیون و 900 هزار تن

صاحب‌خبر - نادر زارع تالی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: از یک میلیون و 100 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی استان آذربایجان شرقی ، 2 میلیون و 900 هزار تن محصول برداشت شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تولید محصولات زراعی استان 2 میلیون و 200 هزار تن بود، گفت: افزایش 25 درصدی تولید به علت بارندگی های به موقع و موثر و با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان پهنه است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گفت: اجرای طرح های انتقال یافته های تحقیقاتی، مزارع مشارکتی، پروژه ایران ایکاردا با همکاری محققین بخش تحقیقات و ترویج و آموزش و پرداخت تسهیلات 15 درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون از عوامل موثر در افزایش تولید محصولات زراعی است.
زارع با اشاره به تامین نهاده های یارانه دار در سطح استان افزود: بذر اصلاح شده در ارقام مختلف و کود مورد نیاز امسال هم مانند سال های گذشته تامین شده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با اشاه به اینکه خاک اساس فعالیت کشاورزی است و ادامه حیات و بقای انسان و گیاهان بدون آن ممکن نیست، گفت: با کنترل منابع آلاینده، مصرف علمی و اصولی کودهای شیمیایی و کودهای آلی، حاصلخیزی خاک، جلوگیری از فرسایش، مدیریت صحیح نهاده های کشاورزی و اجرای کشاورزی حفاظتی می توان ضمن حفظ این ماده حیاتی به افزایش تولید رسید.
وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از 800 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد که نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشت.
3071
انتهای پیام

نظر شما