شناسهٔ خبر: 28879990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک قاضی دادگاه در آذربایجان غربی حکم داد:

مطالعه و تهیه کتاب برای کتابخانه به جای حبس و شلاق تعزیری!

نمایندگی آذربایجان غربی

قاضی شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس در ادامه احکام فرهنگ‌سازانه خود در اصلاح متهمین اینبار تهیه کتاب برای کتابخانه های عمومی و کتابخوانی را بجای حبس و شلاق تعزیری جایگزین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن مرادی اوجقاز  قاضی شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس پس ازرسیدگی به ماجرای فرد متهم در یک پرونده، او را به تحمل 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد اما با توجه به آموزه‌های جرم‌شناختی و کیفرشناختی نوین با مدنظر قرار دادن اعمال مجازات در راستای سیاست فردی کردن مجازات‌ها و ندامت متهم، پیش‌بینی اصلاح وی و فقدان سابقه مؤثر کیفری و جبران ضرر و زیان، فرد متهم را مکلف به  اجرای احکام شامل  تهیه کتب درسی برای کتابخانه عمومی شهید بهشتی به میزان ده جلد کتاب  و مطالعه کتاب "سازگاری با تغییرات زندگی و بهشت یا جهنم انتخاب با شماست" و اخذ کتاب های مزبور از کتابخانه عمومی و خلاصه برداری از آن و ارائه خلاصه آن به واحد اجرای احکام کیفری کرد. 

  هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلماس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حکم صادر شده برای نخستین مرتبه است که در شهرستان سلماس اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که صدور چنین احکامی تبدیل به رویه شود.

درستی خاطرنشان کرد: در طول مدتی که با سمت‌های مختلف در حوزه کتابخانه های عمومی مشغول فعالیت بوده‌ام، با چنین حکمی مواجه نشده و از صمیم قلب امیدوارم که در وهله نخست بتوانیم مردم را متوجه اهمیت کتاب و کتاب خوانی کرده و روزی برسد که همگان کتابخوان واقعی شوند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سلماس بیان کرد: آمارها نیز نشان از آن دارد که چنین احکامی تاثیرات مثبتی در کاهش وقوع جرم  داشته و باعث ارایه خدمات مفید در جامعه می شود  و اینگونه احکام  بار روانی مثبت در خود فرد و خانواده‌اش را به همراه دارد.
انتهای پیام

نظر شما