شناسهٔ خبر: 28879917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شبکه کودک در گفتگو با مهر:

کودکان در تابستان ۹۷ کمتر ماهواره دیدند/جذب مخاطب با دغدغه آموزشی

مدیر شبکه کودک اعلام کرد که یافته‌های افکارسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای در تابستان امسال به نسبت تابستان ۹۶ کاهش قابل توجهی داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما درباره میزان تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای توسط کودکان به خبرنگار مهر گفت: براساس افکارسنجی‌های فصلی و کشوری مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما، میزان تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای در تابستان سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، حدود ۶ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با اینکه میزان تماشای برنامه‌های مناسب خردسالان و کودکان در این دو بازه زمانی ثابت مانده است اما خردسالان هشت درصد و کودکان ۶ درصد کمتر، شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا کرده‌اند. به بیان دیگر، شبکه کودک توانسته با یک برنامه‌ریزی دقیق و ارایه برنامه‌های جذاب و آموزنده، بخش قابل توجهی از بینندگان زیر ۱۲ سال شبکه‌های ماهواره‌ای را به سمت خود جذب کند.

مدیر شبکه کودک تصریح کرد: به لطف خداوند، شبکه کودک توانسته هم برنامه‌های پرمخاطب و تربیت‌محوری را تولید کند و هم برنامه‌های خارجی مناسب، جدید و پربیننده‌ای را برای خردسالان و کودکان پخش کند و نشان دهد که می‌توان با دغدغه تربیتی هم برنامه ساخت و هم مخاطب بیشتری را به خود جذب کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در شبکه کودک، فرآیند آماده‌سازی آثار خارجی فرآیندی دقیق و با سرعت بالاست. شناسایی به‌موقع، ترجمه دقیق، ویرایش تربیتی هنرمندانه و دوبله قوی آثار خارجی باعث شده است خانواده‌ها ترجیج دهند برنامه‌های خارجی جدید را از کانال های پویا و نهال شبکه کودک با کیفیت هنری بالاتر و آسودگی خیال بیشتر تماشا کنند و علت اصلی کاهش تماشای ماهواره در اوقات فراغت تابستان ۹۷، همین نکته بوده است.

کانال پویا شبکه کودک ویژه خردسالان زیر ۶ سال و کانال نهال ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال است و پخش رسمی آن از بهار سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

نظر شما