شناسهٔ خبر: 28879369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ابراهیم رزاقی در گفتگو با دانشجو:

تز آقای روحانی واردات بی‌رویه است/ برخی مسئولین جای امانتدار بودن به صورت ارتش خارجی درآمده‎اند

کارشناس اقتصادی گفت: برای مقابله با شرایط اقتصادی ما باید قانون اساسی را ملاک قرار دهیم میشود چرا نشود که از این شرایط عبور کنیم به راحتی می توان از این گردنه سخت عبور کرد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه اصلاح نظام بانکداری آدم‌هایی را می‌خواهد که تخصص هم نداشته باشند، ولی انگیزه داشته باشند گفت: این افراد باید جهادی وجان نثار باشند و اگر چنین افرادی بر مدیریت بانکداری بنشینند حتما موفق می‌شوند. نمونه های موفقی را در صنایع هسته ای وموشکی می توان از این افراد نام برد که باعث تحول صنعت در کشور شدند اگر همین افراد در صنایع خودروسازی و بانکداری بودند مطمئن باشید وضع به شکل دیگری بود.
 
رزاقی با بیان اینکه تز آقای روحانی واردات بی رویه است، گفت: احتیاج نیست این همه واردات کنیم دلار بریزیم در جیب یک عده‌ای که آن افراد به خارج از کشور بروند و به ملت ایران بخندند، در صورتی که در قانون اساسی تقویت ملیت ایرانی ذکر شده است. برای مقابله با شرایط اقتصادی ما باید قانون اساسی را ملاک قرار دهیم میشود چرا نشود که از این شرایط عبور کنیم به راحتی می توان از این گردنه سخت عبور کرد.

این اقتصاددان در ادامه گفت: زمان آقای هاشمی رفسنجانی سیاست سرمایه گذاری لیبرالی در کشور نهادینه شد و آقای روحانی هم دنباله رو سیاست های اقتصادی و سیاسی آقای هاشمی است. اگر سیاست و اقتصاد ایران دست افراد واقعی بسیجی باشد که علم و تجربه دنیا را هم ملاک قرار دهند مسائل به راحتی حل می‌شود.

رزاقی با بیان اینکه دنیا را صدام کمک کرد ولی ایرانی‌های مومن و بسیجی از این حادثه افتخار آمیز بیرون آمدند و انسانی جدیدی را ارائه دادند گفت: بسیج بسیاری از کارها را متقاضی انجام دادن است ولی دولت حاضر نیست با این افراد کار کند. کل مردم از این‌ها می‌خواهند با این‌ها همکاری کنند یک ارتش عظیمی به وجود بیاد از همین کوخ نشین‌ها و بیکاران در راه دفاع اقتصادی. مسئولین ما به جای دفاع اقتصادی اقتصاد را ضایع می‌کنند به نفع ترامپ و اروپا و برجام را کاری کردند و مدتی صبر کردند و گول اروپائی‌ها را می‌خورند و خائن هستند نمی‌آیند ببیند که اینطور شده و اقدامی بکنند بدتر تخریب می‌کنند و بعد اسمش را می‌گذارند که آمریکا این چنین و آن چنان و آقای ظریف می‌گوید: آمریکا ۵ دقیقه تمام منافع ایران را نابود می‌کند. ولی من معتقدم با قدرت می‌توانیم موانع را برطرف کرده و می‌توانیم با قدرت سامان بدهیم و هیچ نیازی به خارج نداشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: برخی مسئولین ما به جای دفاع و امانتدار بودن به صورت ارتش خارجی درآمدند اعتقاد دارم که بندگان خدا هستیم و همه با هم در نعمت‌ها شریک هستیم نه اینکه عده‌ای ویژه خوار باشند و مردم در رنج و سختی روزگار طی کنند.

نظر شما