شناسهٔ خبر: 28878702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شروع عملیات اجرا و اصلاح شیب شیروانی خراسان رضوی

شروع عملیات اجرا و اصلاح شیب شیروانی 480 کیلومتر از محور نیشابور ـ سبزوار ـ کاهک در استان خراسان رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

​ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از اقدامات این اداره‌کل در راستای کاهش تصادفات در محورهای غربی استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در این گزارش عوامل متعددی را در واژگونی خودروها دخیل دانست و افزود: ادارات تابعه ما در راستای کاهش تصادفات تمامی تلاش خود را به کار بسته و با امکانات موجود در جهت رفع یا آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز اقدام می‌کنند که در همین راستا حدود 500 کیلومتر از محورهای غربی استان با اصلاح و اجرای شیب شیروانی ایمن خواهد شد.

 وی در ارتباط با تشریح این عملیات گفت: با توجه به افزایش واژگونی و خروج وسایط نقلیه براثر خواب‌آلودگی در بزرگراه نیشابور ـ سبزوار ـ کاهک، اجرای عملیات شیب شیروانی محور نیشابور ـ سبزوار و همچنین محور سبزوار به کاهک در باندهای رفت‌وبرگشت از اوایل مهرماه در قالب بسیج راهداری با بکار گیری چهار عدد بلدوزر و دو عدد گریدر شروع گردیده که تاکنون 50 کیلومتر از این پروژه انجام‌شده است.

ابراهیم نصری همچنین از عقد قرارداد پنج میلیارد ریالی جهت اجرای این عملیات خبر داد و گفت: این قرارداد جهت محور نیشابور-سبزوار انعقاد می‌شود که در قالب این قرارداد حدود 50 کیلومتر شیب شیروانی در پایان مهرماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی درباره احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در جهت کاهش تصادفات، گفت: ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی یکی دیگر از مباحث مطرح‌شده در کاهش تصادفات منجر به واژگونی در محورهای نیشابور، سبزوار و شاهرود است که به علت شرایط خاص منطقه ازجمله بیابانی بودن، باعث شده تا سرمایه‌گذاران با ترغیب کم‌تری نسبت به احداث این مجتمع‌ها اقدام کنند، اما علیرغم این شرایط در طی فراخوانی که در اوایل شهریورماه در پورتال این اداره‌کل و روزنامه خراسان اعلام شد، برای 47 نقطه در استان خراسان رضوی شرایط تسهیل ساخت مجتمع خدمات رفاهی در نظر گرفته‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان این اداره در سطح استان تمام توان خود را در جهت کاهش تصادفات به کار خواهند بست و از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

نظر شما