شناسهٔ خبر: 28877581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

استقرار گیت‌های خواهران در مرزها برای زائران اربعین

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: در 24 ساعت گذشته افزایش 40 درصدی تردد در مرز مهران را با خروج ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی(ع)شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -
صراط:

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی به عملکرد این نیرو برای خدمت به زائران اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: یگان‌های ویژه نیروی انتظامی برای کنترل مرزها در طرحی با نام پنج‌تن آل عبا از ابتدای ماه صفر تاکنون در مرزهای مهران،‌ چذابه و شملچه مستقر شده‌اند.

به گزارش فارس فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی، تصریح کرد: امسال به لحاظ امنیتی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و چندین لایه امنیتی در مسیر تردد زائران لحاظ شده است.

وی گفت: نیروهای این یگان با گشت‌زنی و کنترل معابر،‌ امنیت زائران را تامین کرده و لایه‌های پیرامونی را نیز در دستور کار دارند و خوشبختانه باید گفت که مشکل خاصی وجود ندارد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به خدمات‌دهی و کنترل مدارک زائران پرداخت و اعلام کرد: در گیت‌های از قبل پیش‌بینی شده مدارک زائران کنترل می‌شود تا خدای ناکرده زائری بدون مدرک وارد کشور عراق نشده و مشکلی برایش متصور نشود.

سردار کرمی گفت: یگان ویژه ناجا برای توقف چند لحظه‌ای زائران در گیت‌های کنترل مدارک و جلوگیری از گرمازدگی آنها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است؛ سایبان‌هایی را بر روی گیت‌ها مستقر کرده و به واسطه توربین‌های خاصی نسبت به خنک کردن هوا اقدام می‌کند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی درخصوص گیت‌های خواهران، گفت: اواخر سال قبل تعدادی گیت مخصوص خواهران تعبیه کردیم اما امسال از ابتدا در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه گیت‌های مخصوص خواهران تدارک دیدیم تا کنترل‌ها جداگانه انجام شود و خواهران زائر در ارامش باشند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص میزان تردد از مرزها، اعلام کرد: بیشترین تردد از مرز مهران است؛ در 24 ساعت گذشته تردد از مرز مهران 40 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشت و خروجی‌ زائران از این مرز در روز گذشته به 60 هزار نفر رسید.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تردد زائران اربعین حسینی بدون هیچ توقفی در مرزهای سه‌گانه در حال انجام است چرا که مردم با آگاهی کامل نسبت به تهیه مدارک اقدام کرده و با گذرنامه و روادید در نقطه صفر مرزی حاضر شدند.

وی افزود: البته یک تعداد افرادی نیز بودند که دارای ویزا و گذرنامه جعلی بودند که خود از آن اطلاع نداشتند.

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی به آمادگی و استقرار کامل ماموران یگا‌ن‌های ویژه انتظامی در مرزهای سه گانه پرداخت و گفت: این نیرو با 20 دستگاه خودروی صوت،‌ 20 دستگاه خودروی نور و 20 دستگاه مهپاش برای پاشیدن آب و جلوگیری از انتشار گرما و گردوخاک در نقاط مرزی مستقر است.

نظر شما