شناسهٔ خبر: 28876689 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

تجویز پزشک در بیماران سرطانی فصل الخطاب است

خودکفایی درمصرف داروی ایرانی از بیماران سرطانی شروع نشود

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودکفایی درمصرف داروی ایرانی از بیماران سرطانی شروع نشود، گفت: سلامت بیمار تعیین کننده ،تجویز داروی خارجی یا داخلی شیمی درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز، اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت حذف داروهای شیمی درمانی از دفترچه بیمه ،گفت: حذف داروهای شیمی درمانی خارجی از دفترچه بیمه سیاست نامناسبی است زیرا زمانی که پزشک معالج صلاح می داند از داروی شیمی درمانی خارجی برای درمان استفاه شود نباید بیمار را مجبور کرد از داروهای شیمی درمانی داخلی استفاده کند.

بیماران سرطانی و خانواده ها بسیار نگران تامین دارو هستند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیماران سرطانی و خانواده هایشان بسیار نگران تامین دارو هستند واگر قصد داریم تولید داخلی مورد حمایت و مصرف قرار بگیرد و به خودکفایی برسیم ؛ نباید یه یکباره داروهای خارجی شیمی درمانی را از ساختار بیمه حذف کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای تصریح کرد: تشخیص تجویز دارو برای بیماران سرطانی به عهده پزشک معالج است بنابراین اگر داروی خارجی شیمی درمانی از داخلی برتر است نباید از داروی ایرانی استفاده کرد زیرا سلامت بیماران سرطانی و نحوه درمان این بیماران بسیار حساس است.
تشخیص تجویز دارو برای بیماران سرطانی به عهده پزشک معالج است بنابراین اگر داروی خارجی شیمی درمانی از داخلی برتر است نباید از دارو ایرانی استفاده کرد زیرا سلامت بیماران سرطانی و نحوه در مان این بیماران بسیار حساس است.

تجویز پزشک در بیماران سرطانی فصل الخطاب است

سلیمی افزود: تجویز پزشک در بیماران سرطانی فصل الخطاب است، بنابراین نباید به هیچ وجه ممکن با حذف داروهای شیمی درمانی خارجی از بیمه به این نوع بیماران که بیش از هر مسئله ای به آرامش نیاز دارند ،استرس وارد شود.

وی ادامه داد:حذف داروهای شیمی درمانی خارجی از دفترچه های بیمه ، مردم را وارد مشکلات سخت اقتصادی می کند .

سلیمی افزود: متخصصین دارو درکشور باید تمام جوانب مصرف داروهای شیمی درمانی خارجی و داخلی را با یکدیگر مقایسه کنند و اگر کیفیت داروهای شیمی درمانی خارجی برتر از داخلی است نباید به بهانه ای تولید داخلی بیماران سرطانی را مجبور کرد که داروهای ایرانی استفاده کنند.

مشکلات تامین دارو برای بیماران خاص نباید در فضای جامعه مطرح شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: مشکلات تامین دارو برای بیماران خاص نباید در فضای جامعه مطرح شود بلکه می بایست حذف داروهای شیمی درمانی از بیمه به هیچ وجه عملیاتی نشود زیرا پزشک می بایست تعیین کند که برای بهبودی بیمار کدام دارو می تواند مفید باشد.

ملاک مصرف دارو برای بیماران سرطانی تنها کیفیت وبهبودی بیماران است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم با بیان اینکه احتمال حذف داروهای شیمی درمانی خارجی از دفترچه بیمه ،بیماران را نگران کرده است یادآورشد: ملاک مصرف دارو برای بیماران سرطانی تنها کیفیت وبهبودی بیماران است بنابراین حذف داروی خارجی تنها به بهانه حمایت از تولید داخلی سلامت بیمار را به خطر می اندازد.

نظر شما