شناسهٔ خبر: 28876566 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مساله داوری و فوتبال نساجی قائمشهر

ساری-ایرنا- نساجی قائمشهرکه فصل گذشته پس از 24 سال موفق شد تا با تفاضل گل خود را به لیگ برتر به عنوان معتبرترین سطح فوتبالی کشور برساند، این روزها سرنوشتش در این رقابت ها با سوت داوران گره خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوت داوری در چند بازی اخیر به خصوص در دیدار هفته دهم رقابت های لیگ برتر به گونه ای برای این تیم بخت برگشته مازنی زده شد که حتی داد کارشناسان داوری نیز درآمد.
در بازی جمعه گذشته، تیم نساجی قائمشهر که به دنبال جبران شکستش برابر سپاهان در جام حذفی به اصفهان سفر کرده بود، با بازی خوبش توانست میزبان را در خانه متوقف کند که در دقیقه 96 ، داور ( کوپال ناظمی) با آنچه که سوت اشتباه از سوی کارشناسان داوری اعلام شد، یک پنالتی به سود سپاهان گرفت که باخت نساجی با این سوت رقم خورد.
نساجی قائمشهر از 9 بازی لیگ برتر با یک برد، 4 مساوی و 4 باخت و 7 امتیاز در رده 13 جدول 16 تیمی این رقابت ها قرار دارد.
*** تایید اشتباه داوری
یکی از کارشناسان داوری اشتباه داور را در بازی نساجی با سپاهان که در دقایق پایانی یک پنالتی به سود تیم میزبان گرفت را محرز دانست.
نوید مظفری در گفت و گو با رسانه ملی گفت داور به جای پنالتی به ضرر نساجی باید به بازیکن سپاهان به دلیل تمارض کارت زرد نشان می داد.
*** اشتباه داوری علت قهرنشینی نساجی
سرمربی تیم نساجی قائمشهر اشتباه داوری را علت قعر نشینی تیمش می داند و خواهان ورود کمیته داوران به این قضایا شد.
جواد نکونام معتقد است با گذشت 9 هفته از رقابت های فوتبال لیگ برتر تمام اشتباهات داوری به ضرر تیم نساجی تمام شد و اگر این اشتباهات نبود، وضعیت این تیم در جدول تغییر اساسی داشت.
در همین حال رئیس هیات مدیره باشگاه نساجی قائمشهر نسبت به آنچه که اشتباهات مکرر داوری بر علیه تیمش در چند هفته اخیر رقابت های فوتبال لیگ برتر اعلام کرد به کمیته داوران هشدار داد.
فرهاد صنیعی فر گفت: صبر تماشاگران قائمشهری که تاکنون چندین بار به دلیل نظم و انضباط و نداشتن حاشیه در ورزشگاه به خصوص دیدارهای خانگی مورد تشویق سازمان لیگ نیز قرار گرفتند، با اشتباهات داوری رو به اتمام است و باید به این قضایا سر و سامان داده شود.
مالک باشگاه نساجی افزود: تیمش به خصوص در دیدار با سپاهان در هفته نهم در اصفهان مستحق باخت نبوده و این اشتباه داوری بود که با سوت اشتباه باخت را به تیمش تحمیل کرد.
صنیعی فر در نامه ای به اصفهانیان رئیس کمیته داوران از وی خواست چنانچه نمی تواند به وضعیت داوری سروسامان دهد ، لااقل از پستش استعفا دهد.
نساجی قائمشهر جمعه هفته آینده چهارم آبان میزبان تیم ماشین سازی تبریز است که با 9 امتیاز از 9 بازی در رده دهم لیگ برترقرار دارد.
6982/1899

نظر شما