شناسهٔ خبر: 28876439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حزب حاکم ترکیه:

آنکارا به افشای جزئیات قتل خاشقچی متعهد است

سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» که رهبری آن بر عهده رئیس‌جمهور ترکیه است، تاکید کرد که این کشور متعهد به ادامه تحقیق برای افشای جزئیات قتل «جمال خاشقچی» است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در واکنش به اذعان عربستان سعودی به قتل «جمال خاشقچی» اعلام کرد که آنکارا متعهد به ادامه تحقیقات برای افشای این پرونده است.
 
در اولین واکنش مقام‌های ترکیه به اذعان ریاض به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، سخنگوی حزب حاکم ترکیه بر تعهد آنکارا برای افشای واقعیت‌‌های این پرونده تاکید کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «عمر چلیک» سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» که رهبری آن برعهده رئیس‌جمهور این کشور است، درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده قتل خاشقچی اظهار نظر کرد.
 
به گفته سخنگوی حزب حاکم ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور  این کشور مصمم است با استفاده از همه ابزارها جزئیات قتل این روزنامه‌نگار را مشخص کند.
 
سخنگوی حزب عدالت و توسعه همچنین اعلام کرد، ترکیه تا زمان تکمیل نشدن تحقیقات درباره این پرونده، به هیچ طرفی اتهام‌زنی نمی‌کند البته هیچ چیزی را هم مخفی نخواهد کرد.
 
پایگاه «میدل ایست آی» گزارشی درباره نظر دولت ترکیه نسبت به توضیحات بامداد امروز عربستان سعودی  درباره قتل خاشقچی منتشر کرد.
 
«یک منبع عالی‌رتبه» ترکیه‌ای به این رسانه خبر داد؛ «مقام‌های ترکیه از توضیحات (عربستان) سعودی خرسند نیستند».
 
اظهارنظر این مقام آنکارا در شرایطی صورت گرفته که دادستانی عربستان سعودی بامداد امروز شنبه بعد از گذشت 18 روز از ناپدید شدن خاشقچی، رسما کشته شدن او در کنسولگری ریاض در استانبول را تایید کرد. 
 

نظر شما