شناسهٔ خبر: 28876332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قم و اراک برای زائران اربعین منطقه کاشان روادید صادر می کنند

کاشان- ایرنا- رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: کنسولگری های موقت کشور عراق در استان های قم و مرکزی با هدف سرعت بخشی در امور نام نویسی و اعزام، نسبت به پذیرش و صدور روادید برای زائران اربعین حسینی منطقه کاشان نیز اقدام می کنند.

صاحب‌خبر -

عباس نیکونیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تصمیم با توجه به ازدحام برای نام نویسی جهت شرکت در حماسه پیاده روی اربعین حسینی از کاشان و سایر شهرهای همجوار گرفته شد.
وی افزود: 13 هزار نفر از زمان آغاز نام نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) نام نویسی کردند و تا کنون روادید نزدیک به 9 هزار نفر در کاشان، آران و بیدگل، قمصر و بادرود صادر شده است.
رئیس اداره حج و زیارت کاشان با هشدار به مردم در مورد افراد سودجو و صدور روادید جعلی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی پایان مهلت نام نویسی، همه دفترهای زیارتی به صورت تمام وقت در خدمت زائران زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خواهند بود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان تنها به 23 دفتر خدمات زیارتی در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، قمصر و بادرود مراجعه کرده یا با نام نویسی در سامانه سماح می توانند در فرصت باقی مانده نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.
نیکونیا با اشاره به آغاز نام نویسی از پنجم مهر، ازدحام متقاضیان و در پی آن به درازا انجامیدن فرآیند صدور روادید از مردم خواست تا نام نویسی در این حماسه بزرگ حسینی را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی با اشاره به کاهش یک میلیون و 70 هزار ریالی هزینه صدور روادید برای زائران اربعین حسینی عنوان کرد: هم اکنون هزینه روادید با احتساب پوشش های بیمه ای و خدمات درمانی در مجموع 2 میلیون و 348 هزار و 750 ریال است و در صورتی نام نویسی اینترنتی، مشمول 10 هزار ریال تخفیف نیز می شود.
دفترهای خدمات زیارتی شهرهای آران و بیدگل، قمصر و بادرود زیر نظارت اداره حج و زیارت شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
افزون بر 15 هزار نفر از کاشان، آران و بیدگل، بادرود و قمصر سال گذشته در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
6136/8123

نظر شما