شناسهٔ خبر: 28876321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ریابکوف: آمریکا به دنبال بهانه تازه برای تحریم‌های دوباره روسیه است

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، متهم شدن یک تبعه روس به دخالت در انتخابات آتی در آمریکا تنها بهانه‌ای برای تحریم‌های دوباره علیه این کشور است و سیاست خصمانه واشنگتن در برخورد با مسکو شدت بیشتری خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در تفسیری یادآور شد مقامات واشنگتن با متهم کردن "النا خوسیانووا" تبعه روس در دخالت در انتخابات آتی آمریکا، تنها به دنبال ایجاد بهانه تازه برای تحریم‌های مجدد علیه روسیه است.

ریابکوف تأکید کرد: «دولت آمریکا به تلاش خود برای ترساندن مردم کشور خود و جامعه جهانی از "هکرهای روسی" ادامه می‌دهد و با همین هدف یک بار دیگر یک تبعه روس را به تلاش برای تاثیرگذاری بر تمایلات رای دهندگان آمریکایی متهم کرده است.»

 معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه بیش از دوسال است که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذشته است، ولی همچنان دروغ مربوط به "دست افسانه‌ای مسکو" منتشر می‌شود، یادآور شد که واشنگتن سعی دارد از این کارت در مبارزات انتخابات میان دوره‌ای کنگره در تاریخ 6 نوامبر (15 آبان) نیز استفاده کند.

به عقیده ریابکوف، آمریکا با نشان دادن خصومت بی‌پایان خود نسبت به روسیه، به همه جهان نشان می‌دهد که آنها سیاست شدیدالحن تری را علیه روسیه اجرا خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اتهاماتی در رابطه با «گسترش اطلاعات نادرست» و «تحریک اختلافات» در سطح وسیع علیه "النا خوسیانووا" تبعه روس کارمند 44 ساله شرکت «Project Lakhta» مطرح و وی را به «توطئه برای دخالت در انتخابات آینده آمریکا» متهم کرده است. البته برای اثبات این اتهام هیچ مدارک و دلیلی ارائه نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما