شناسهٔ خبر: 28876188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پاییز شلوغ در تئاتر شهر و تئاتر شهرزاد/ستاره اسکندری تهیه کننده یک تئاتر شد

سه اثر نمایشی طی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. این در حالی است که از روز جمعه چهارم آبان یک نمایش جدید دیگر در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

«خاموشخانه» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور است که از روز جمعه چهارم آبان در تالار سایه به صحنه خواهد رفت. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان اجرا می‌شود  شیوا مکی نیان و بنیامین اثباتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

این اثر نمایشی روایت‌گر بخشی از زندگی بنیامین و شیوا است که حدود پنج سالی است  که در کمپ پناه‌جوها زندگی می‌کنند، کارهای نهایی اقامت آنها در حال انجام است. اما شخصی به نام گل بهاری که قرار است کارهای آنها را به سرانجام برساند سرنوشت داستان را وارد جریان تازه‌ای می‌کند.

نمایش «خاموشخانه» تاکنون در مرکز تئاتر دونزدورف آلمان، جشنواره بین‌المللی تئاتر برایتون انگلستان، جشنواره بین‌المللی تئاتر رجاینا کانادا، بخش آف جشنواره بین‌المللی تئاتر اوینیون فرانسه و جشنواره بین‌المللی تئاتر فرینج هلیفکس کانادا روی صحنه رفته است.

اما در تالار اصلی نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم‌بخش ساعت ۲۰ به مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان به صحنه می‌رود. در این اثر (به ترتیب حروف الفبا) کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

«نقاشی اِشِر» عنوان نمایشی به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی است که هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰هزار تومان به صحنه می‌رود. مونا احمدی، آوا شریفی، جاوید قائم‌مقامی، مهسا طهماسبی، آوا درویشی، نوید فیاض و سینا رستگاری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در پلاتو اجرا هم نمایش «ابوالهول» به نویسندگی علی شمس، کارگردانی داود پورحمزه و بازی خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی، داوود پورحمزه ساعت ۱۸  به مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان میزبان علاقه‌مندان است.

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نمایش جدید هادی مرزبان

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های «آهسته با گل سرخ» نمایش جدید هادی مرزبان از امروز و تمدید نمایش «خدایگان» به کارگردانی رحمت امینی تا جمعه (۴ آبان) دو خبر از تازه‌هایی تئاتر است.

پیش فروش بلیت‌های نمایش «آهسته با گل سرخ» به‌کارگردانی هادی مرزبان از امروز آغاز شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

«آهسته با گل سرخ» تازه‌ترین اثر هادی مرزبان به قلم اکبر رادی با نقش آفرینی حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری همچنین بازیگران نوجوان: سروش میرزایی و پویا محمدخانی از ابتدای آبان در سالن سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

مرزبان پیش از این بر اساس نمایشنامه‌های اکبر رادی آثار موفقی چون «تانگوی تخم مرغ داغ»، «ملودی شهر بارانی»، «هاملت با سالاد فصل» و... روی صحنه برده بود که با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.

---

اجرای نمایش خدایگان به کارگردانی رحمت امینی تا جمعه ۴ آبان تمدید شد.

نمایش خدایگان اثر متفاوت وودی آلن باترجمه شهرام زرگر که قرار بود تا ۳۰ مهر در سالن اصلی مولوی بر صحنه باشد، با توجه به استقبال تماشاگران، تا جمعه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «خدایگان» که هر روز در ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

۲ اثر نمایشی تازه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

 دو نمایش «خانه برنارد آلبا» به کارگردانی فرشاد یاری و «دیوار» به کارگردانی حامد رحیمی نصر، از اول آبان سال جاری در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد اجراهای خود را آغاز خواهند کرد.

«خانه برنارد آلبا» اثر نمایشی تازه‌ای است که با اقتباس از نوشته معروف لورکا، با دراماتورژی و کارگردانی فرشاد یاری از ۱ آبان هرشب ساعت ۱۷:۴۵ در سالن شماره ۳ این مجموعه روی صحنه می‌رود. تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی بر عهده محمد قنبری است و این نمایش به مدت ۱۵ شب روی صحنه خواهد رفت.

شیرین سامی، بهاره سعیدی، مرسده جهانی، مرجان متقی، شبنم اسکندری، سارا مقربی، فاطمه رحمانی، ملیکا جعفری‌پور، مریم شعبانی، یوکابد موسوی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «دیوار» عنوان اثر نمایشی تازه دیگری به کارگردانی مشترک حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی است که این اثر نمایشی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تاریخ ۱ آبان سال جاری هرشب ساعت ۱۹:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی علاوه بر کارگردانی این اثر، در مقام بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

---

نمایش «در مضرات دخانیات» به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی مقداد اسلامی، عنوان اثر تازه دیگری است که هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده که از ۲۵ مهر که اجراهای تازه خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است، به مدت سی شب در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد در ساعت ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام ‌خلیل‌نژاد، محمدزوار بی‌ریا، مرتضی شاه‌کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سیدعلی موسویان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

ستاره اسکندری تهیه‌کننده نمایش علی رفیعی شد

ستاره اسکندری که نزدیک به ۲ دهه به عنوان بازیگر با علی رفیعی همکاری داشته است، تهیه‌کنندگی نمایش «خانه برناردا آلبا» را عهده‌دار شد.

ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله بازیگران تئاتر است که در نمایش‌های «در مصر برف نمی‌بارد»، «رومئو و ژولیت»، «شازده احتجاب» و «شکار روباه» به کارگردانی علی رفیعی به ایفای نقش پرداخته بود.

---

اسکندری در جدیدترین اثر رفیعی با عنوان «خانه برناردا آلبا» در مقام تهیه‌کننده حضور دارد.

روح‌اله زندی‌فرد نیز مدیرتولید «خانه برناردا آلبا» و سامانه «ایران نمایش» با مدیریت محمدحسین توتونچیان سرمایه گذار این اثر نمایشی است.

«خانه برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا از آذر سال جاری در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت./ایلنا

 

کلمات کلیدی

ستاره اسکندری

تئاتر شهر

تئاتر شهرزاد

نظر شما