شناسهٔ خبر: 28873867 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

وبدا شهرکرد

گرامیداشت هفته سلامت روان و روز جهانی غذا در شهرستان کوهرنگ

صاحب‌خبر -

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت هفته سلامت روان در بیست و پنجمین روز از مهرماه ۹۷ و ارائه مباحث مرتبط با سلامت روان برای دانش آموزان و مربیان بخش صمصامي در محل آموزشگاه نسيم و مدرسه راهنمايي حضرت خديجه توسط کارشناس آموزش سلامت روان شبکه خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ حشمت الله منصوری افزود: در این جلسه که با حضور دکتر بخشیان پزشک مرکز صمصامی و تنی چند از کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان براي گروه هدف (دانش آموزان) برگزار شد؛ دكتر بخشيان مطالبي را در خصوص معيارهاي شادزيستن، معيارهاي سلامت روان، معيارهاي نشاط آور در محل كار و زندگي به صورت جامع ارائه نمودند.
به گفته وی، در ادامه نیز کارشناس سلامت روان شبکه مطالبی در خصوص مهار وکنترل رفتارهای خشونت آمیز، پرخاشگری کلامي، پرخاشگري فيزيکيَ، افسردگي در محل کار را بيان نمود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت روان در شهر چلگرد از دیگر برنامه های به اجرا درآمده بمناسبت هفته سلامت روان در سطح این شهرستان بود.
منصوری تصریح کرد: این برنامه روز سه شنبه بیست و چهارم مهرماه ۹۷ مقارن با هفتمین روز از هفته سلامت روان، از سوی واحد سلامت مدارس شبکه و با همکاري اداره آموزش و پرورش شهرستان در مدرسه ابتدائي سميه شهر چلگرد به صدا به اجرا درآمد.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر قشر نوجوان و جوان ما به ویژه در سنین مدارس ابتدائی ودوره راهنمایی در خصوص داشتن سلامت روان در کنار سلامت جسماني، آموزشهاي لازم را فرا گيرند زمينه هاي رشد وايجاد يک جامعه سالم و با نشاط را در سنين ميانسالي و سالمندي براي کشور رقم خواهند زد.
وی گفت: طاهری معاونت محترم پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در این برنامه ضمن قدردانی از تلاشهاي مجدانه شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ در خصوص برگزاري جلسات و کارگاههاي آموزشي در ارتباط با موضوع سلامت روان افزود: نشانه هاي اختلالات رواني در بين کودکان بسيار مشهود بوده و ضمن پرداختن به شناسايي و تشخيص اين نشانه ها در کودكان، يادگيري و آشنائي همه افراد جامعه در خصوص اين نشانه ها و علائم ضروري ولازم است.
منصوری همچنین از برگزاری سفره سلامت مقارن با هفته جهانی غذا و در روز سه شنبه مورخ ۲۴/۰۷/۹۷ به همت واحد آموزش سلامت و با همکاری واحد سلامت خانواده شبکه در محل آموزشگاه راهنمایي حضرت خديجه و دبستان سميه شهر چلگرد خبر داد.
به گفته وی، در این جلسه کارشناس کنترل مواد غذایی مطالبی را در خصوص نشانگر رنگی تغذيه، بر اساس ميزان چربي کل، چربي ترانس، نمک و قند به سه رنگ سبز، نارنجي و قرمز در هر سهم ماده غذايي اشاره شد.
وی تصریح کرد: طاهری معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در خصوص الگوی صحيح مصرف، تحرک وفعاليت بدني، مصرف سبزيجات و ميوه مطالبي را بيان کرد و در ادامه به نقش ورزش و داشتن تحرک بدني روزانه در پيشگيري از بيماريها پرداخت.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: در پایان نیز به دوازده نفر از دانش آموزان که در تهیه سفره سلامت همکاری داشتند جوایزی به رسم يادبود اهدا شد.

لینک خبر؛ http://yon.ir/MK2qe

نظر شما