شناسهٔ خبر: 28873852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/ 28 مهر 97

آماده‌سازی نمایش میدانی «رسول»/ اعلام نمایش‌های جدید پردیس شهرزاد

«خانه برنارد آلبا» و «دیوار» دو اثر نمایشی جدیدی هستند که از اول آبان ماه به صحنه پردیس تئاتر شهرزاد می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «خانه برنارد آلبا» به کارگردانی فرشاد یاری، «دیوار» به کارگردانی حامد رحیمی نصر عنوان نمایش‌های تازه‌ای است که از تاریخ اول آبان ماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

«خانه برنارد آلبا» اثر نمایشی تازه‌ای است که با اقتباس از نوشته معروف لورکا، با دراماتورژی و کارگردانی فرشاد یاری از اول آبان ماه هرشب ساعت ۱۷:۴۵ در سالن شماره ۳ این مجموعه روی صحنه می‌رود. تهیه کنندگی این اثر نمایشی بر عهده محمد قنبری است و این نمایش به مدت ۱۵ شب روی صحنه خواهد رفت.شیرین سامی، بهاره سعیدی، مرسده جهانی، مرجان متقی، شبنم اسکندری، سارا مقربی، فاطمه رحمانی، ملیکا جعفری پور، مریم شعبانی، یوکابد موسوی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «دیوار» عنوان اثر نمایشی تازه دیگری به کارگردانی مشترک حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی است که این اثر نمایشی، طبق برنامه ریزی های انجام شده از تاریخ ۱ آبان ماه سال جاری هرشب ساعت ۱۹:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی علاوه بر کارگردانی این اثر، در مقام بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. نمایش «در مضرات دخانیات» به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی مقداد اسلامی، عنوان اثر تازه دیگری است که هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

همچنین نمایش پرمخاطب «عند از مطالبه»  به کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه کنندگی نوید محمد زاده که از ۲۵ مهر که اجراهای تازه خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است، به مدت سی شب در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد در ساعت ۲۰ روی صحنه خواهد رفت. 
پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام ‌خلیل‌نژاد، محمدزوار بی‌ریا، مرتضی شاه‌کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سیدعلی موسویان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

*کوشک جلالی در جزیره «رابینسون و کروزو»

علیرضا کوشک جلالی کارگردان ایرانی مقیم آلمان که نمایش‌هایش در زمره پرمخاطب ترین آثار اجرا شده در ایران و آلمان قرار می‌گیرد اوایل آبان برای کارگردانی نمایش رابینسون و کروزو به ایران می‌آید.

رابینسون و کروزو نوشته مشترک نینا دینترونا و جیاکوموراویچیو است که کوشک توسط کوشک جلالی ترجمه و پیش از این  در کشورهای مختلف جهان به صحنه رفته است. این نمایش از بیستم آبان تا بیست و سوم آذر در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

* بزرگترین نمایش میدانی کشور همزمان با اربعین اجرا می‌شود
این نمایش که در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، به‌وسعت دوازده هزار متر مربع و به مدت ۱۳ شب اجرا خواهد شد، با ظرفیتی معادل ۵۰۰۰ نفر در هر شب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 
نمایش «رسول» روایت دل‌باختگی خلافکاری قدیمی به نام رسول دادخواه خیابانی به امام حسین(ع) است که در بستری دراماتیک در زمانه شخصیت اصلی  و رخدادهای صحرای کربلا روی صحنه می‌رود. 
این نمایش محصول تازه‌ای از گروه نمایشی فصل شیدایی است که در سال‌های گذشته با محوریت دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر تهران و در ۱۲ استان کشور به روی صحنه رفت و مخاطبان بسیاری در سراسر کشور داشته است.

*نمایش صوتی کوری، اولین نمایش صوتی خصوصی در ایران

نمایش صوتی کوری با اقتباس از کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو اثری از گروه هنری آوای آپامه با ترجمه و برگردان به نمایش کاملیا کریمی به کارگردانی و تهیه کنندگی فریبرز صفی در تاریخ ۲۰ مهر ماه سال جاری توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز منتشر خواهد شد.

در این نمایش هنرمندانی چون محمد مقدسی، یحیی گلنسایی، بهاره جلودار زاده، کاملیا کریمی، حمید طاهری، محمد رضا لاکچی، رهی نادری، طیبه رضایی، احمد ذبیحی، نیلوفر رحمانی، فرزاد ایروانی، مجتبی تقوی، زهرا پور علی و محمد حسین اثنی عشری هنرنمایی کردند. و همچنین هنرمند بزرگ رادیو نمایش، احمد گنجی در تیتراژ این مجموعه به هنرنمایی پرداخته است.

*ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺎزﻳﮕﺮاﻥ ﺟﺪﻳﺪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﻮزﯾﮑﺎﻝ «ﺑﻴﻨﻮاﻳﺎن»

پنج بازیگر جدید به موزیکال «ﺑﯿﻨﻮﺍﻳﺎن» به کارگردانی حسین پارسایی پیوستند. مهرداد بابایی، ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺮﻫﻤﻨﯽ، ﻣﻬﺪﯼ ﺷﺎﻫﺪی، ﻧﻴما ﺳﻴﺎﺭﯼ، ﻋﻠﯽ ﮔﻠﺸﻨﯽ و ﻣﺤﺴﻦ ﺷﻔﻴﻌﯽ اﺯ دیگر بازیگران ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻮﺯﻳﮑﺎل «ﺑﯿﻨﻮﺍﻳﺎن» به کارگردانی حسین پارسایی هستند. تمرینات این گروه از مدت‌ها پیش آغاز شده و همراه بازیگران اصلی نمایش، نوازندگان و خوانندگان در حال تمرین هستند.  
نمایش موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی و رهبری بردیا کیارس  از ۲۰ آبان ماه در تهران _ رویال هال روی صحنه می‌رود. 

*نمایش «خاموشخانه» از چهارم آبان ماه در تالار سایه

برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که یک اثر نمایشی جدید به کارگردانی مهدی مشهور از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه به صحنه می‌رود. سه اثر نمایشی طی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود. این در حالی است که از روز جمعه چهارم آبان ماه یک نمایش جدید دیگر در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت.

«خاموشخانه» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور است که از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه به صحنه خواهد رفت. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان اجرا می‌شود، شیوا مکی نیان، بنیامین اثباتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

*داوران آثار بخش مسابقه عکس آزاد جشنواره تئاتر «الف» 

داوری آثار بخش مسابقه عکس آزاد این جشنواره با مدیریت مهدی آشنا را محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان و حمید جبلی داوری بخش مسابقه عکس آزاد جشنواره تئاتر «الف» برعهده گرفتند.

علاقه‌مندان برای حضور در بخش مسابقه عکس آزاد جشنواره بین‌المللی تئاتر «الف» می‌توانند تا ۲۰ آبان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این رویداد مراجعه کنند.

*اتاق ورونیکا به شهرزاد می‌آید
نمایش اتاق ورونیکا به کارگردانی میلاد اتابکی از اول آذر ماه اجرایش را در پردیس تئاتر شهرزاد ، سالن شماره یک آغاز می‌کند. این نمایش تریلری با حضور چهار شخصیت نمایشی نمایش فرخ نعمتی،نازنین فراهانی،امیرحسین آرمان،آزاده زارعی است. پیش فروش بلیت‌های این نمایش از نیمه دوم آبان ماه در سایت تیک‌ایت آغاز می‌شود.

*ثبت ۵۳۷ اثر در مسابقه نمایشنامه‌نویسی فجر
سلما سلامتی مدیر مسابقه نمایش‌نامه نویسی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد: ۵۳۷ اثر برای شرکت در مسابقه نمایش نامه نویسی در سایت جشنواره ثبت شده است.
وی در ادامه گفت: برای شرکت در مسابقه نمایش نامه نویسی که مهلت ثبت نام و بارگذاری آثاردر سایت جشنواره تا ۲۰ مهر بوده، ۵۳۶ اثر متقاضی شده‌اند که نتایج انتخاب‌های نهایی پایان آذر ماه اعلام خواهد شد. بیشترین آثار رسیده به این بخش متعلق به جوان‌ها است. سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

*نمایش شغال در تماشاخانه دیوار چهارم
نمایش «شغال» به نویسندگی و کارگردانی سجاد قاطعی از اول آبان ماه در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.
نمایش «شغال» کاری از آموزشگاه آزاد سینمایی خُوَرمهر، ماجرای پسری است که حالا جوان است و ما دلایل داشتن حس انتقام جویانه او از انسان‌ها را آگاه می‌شویم. در میان ما جوانانی وجود دارند که با کینه و انتقام رشد کرده‌اند، اشخاصی که خود را بدشانس و بدبخت تلقی می‌کنند و حال می‌خواهند مهره بدشانسی و بدبختی آدم‌های خوش شانس و خوشبخت باشند.
این نمایش از اول آبان ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود که در آستانه آغاز اجرای عمومی «شغال» از پوستر آن با طراحی بهمن وخشور رونمایی شد.
پوران درخشنده: تهیه کننده، بهمن وخشور: کارگردان هنری، سجاد قاطعی، نوا یاوریان و امید دربان بازیگران نمایش «شغال» هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما