شناسهٔ خبر: 28872874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

قتل خاشقجی دستاویزی برای برکناری ولیعهد سعودی

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد قتل خاشقجی به دستاویزی برای برکناری ولیعهد سعودی تبدیل شده است از این رو آمریکایی ها درصدد پاک کردن صورت مسئله قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود هستند.

صاحب‌خبر -

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، درباره احتمال بروز تغییراتی در حاکمیت عربستان پس از رخدادهای صورت گرفته در مورد قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، گفت: به نظر می رسد ترامپ سودهای خوبی از ولیعهدی محمد بن سلمان برده است و هم اکنون نیاز به ایجاد منابع دیگری است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با تغییر ولیعهد سعودی و به عنوان مثال جایگزینی خالد بن سلمان می توانند منافع بیشتری را کسب کنند.

قتل خاشقجی به دستاویزی برای برکناری ولیعهد سعودی تبدیل شده است

وی با اشاره به اینکه مسئله قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دستاویزی شده تا ولیعهد سعودی برکنار شود، ادامه داد: به عبارتی ایالات متحده با این اقدام می خواهد به افکار عمومی دنیا اعلام کند که مدافع حقوق بشر است و در این راستا با اعمال تغییر در سطوح حاکمیتی سعودی ها گام اساسی را برداشته است.

دلارهای نفتی عربستان ترامپ را کور و کَر کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ایالات متحده سناریوهای مختلفی را درنظر گرفته است زیرا دلارهای نفتی عربستان آنها را کور و کَر کرده است و حاضر نیستند به عربستان به صورت شفاف متهم شود؛ به عنوان مثال ترامپ در روزهای ابتدایی وقوع قتل روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرد که مواجه با عربستان از نظر مالی برایشان خوب نیست.

آمریکایی ها درصدد پاک کردن صورت مسئله قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها درصدد پاک کردن صورت مسئله قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود هستند از این رو وزیر امورخارجه آمریکا به اسرائیل، عربستان و سپس به ترکیه اعزام شد.

نظر شما