شناسهٔ خبر: 28872730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمام تعهدات توسعه گلخانه‌های استان زنجان عملیاتی می‌شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:تا پایان سال جاری؛ تمام تعهدات توسعه گلخانه‌های استان زنجان عملیاتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

تمام تعهدات توسعه گلخانه‌های استان زنجان عملیاتی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سطح گلخانه‌های استان در حال حاضر به ۳۳ هکتار می‌رسد، گفت: قرار است طی برنامه ششم توسعه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان زنجان احداث شود.

وی افزود: سهمیه ابلاغی تاسیس گلخانه طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹ در استان را به ترتیب ۱۰ هکتار، ۱۵ هکتار، ۲۰ هکتار، ۲۵ هکتار و ۳۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۶ واحد گلخانه‌ای در مجتمع گلخانه‌ای وحدت واگذار شده است که با شروع به کار این واحد‌ها تا پایان امسال، تمام تعهدات از سال ۹۵ تا سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و نهال از جمله مهم‌ترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان محسوب می‌شود.

اوجاقلو با تاکید بر اینکه گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای گامی اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به حساب می‌آید، بیان داشت: مصرف آب در گلخانه نسبت به فضای باز حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر کم‌تر است.

انتهای پیام/ن

33 هکتار سطح گلخانه‌های استان  زنجان

نظر شما