شناسهٔ خبر: 28872719 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمدی:برای حفظ استقلال سازمان اوقاف تلاش کردیم

رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان برخی تقاضاها از رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:از ایشان تقاضا داریم تا برخی از کارهای نیمه تمام را به پایان برسانند که از جمله آنها اخذ اسناد رسمی کشور، اسکن اسناد، ثبت و ضبط دقیق بقاع و رقبه‌ها در سامانه شماره دو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، صبح امروز (شنبه ۲۸ مهرماه) که در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری،  سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی – دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، عبدالهادی فقهی‌زاده – معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان اوقاف در ساختمان مهر این سازمان برگزار شد، با تاکید براین موضوع که این سازمان به لحاظ منابع انسانی جزو جوان‌ترین سازمان‌ها و دستگاه‌ها محسوب می‌شود اظهار کرد: میانگین سن مدیریتی مدیران ۴۲ سال و ۶ سال جوان‌تر از سایر دستگاه‌ها است. البته سازمان از صاحبان تجربه و از پیشکسوتان تمامی استان‌ها بهره‌مند می شود و مشورت‌گیری می‌کند. سازمان اوقاف تک‌بعدی نبوده و همه جانبه‌نگر عمل کرده است.


وی ادامه داد: مباحث قرآنی از اموری بود که در راس امور به آن پرداخته‌ایم و به اداره بقاع متبرکه، موقوفات و منابع انسانی نیز در این سازمان پرداخته می‌شد. در این میان فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک اصل در سرلوحه وظایف خود لحاظ می‌کردیم تا طبق این  بیانات، فعالیت‌های خودمان را جهت دهیم. حفظ و صیانت از استقلال مدیریتی سازمان در ابعاد مختلف را از دیگر اقدامات مدیریتی سازمان اوقاف برشمرد.


او گفت: با احترام به تمام ابعاد مختلف جامعه، اجازه دخالت و اعمال نظر به هیچ گروهی ندادیم؛ در این میان برخی علما، سیاسیون و دولتمردان نیز ناراحت شدند اما سعی کردیم استقلال سازمان را حفظ کنیم و تنها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به راه خود ادامه دهیم.


وی به ورود سازمان در عرصه‌های اجتماعی و خدمات دهی مادی و معنوی اشاره و عنوان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروز از جمله این موارد است. سازمان اوقاف در عرصه‌های جدید بخش‌های اقتصادی همچون شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت داشت. همچنین پرداختن به اقدامات زیربنایی و به دست آوردن آمار و ارقام دقیق در زمینه‌های وقف و موقوفات از دیگر اقدامات صورت گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی شفافیت در سازمان اوقاف به میزان کنونی نبوده است، به بیان برخی تقاضاها از حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و اظهار کرد: از ایشان تقاضا داریم تا برخی از کارهای نیمه تمام را به پایان برسانند که از جمله آنها اخذ اسناد رسمی کشور، اسکن اسناد، ثبت و ضبط دقیق بقاع و رقبه‌ها در سامانه شماره دو است. پرداختن به اقدامات دانش بنیان سازمان اوقاف و اجرای نیات واقفان تا نقطه پایان را از دیگر اقداماتی است  که باید ادامه‌دار شود و بازنگری مجدد در ساختار سازمان اوقاف آغاز شده بود که امیدواریم با جدیت ادامه یابد.


وی وقف را زمانی برای مردم شیرین دانست که خدمات محور باشد و گفت: این اتفاق هنوز به درستی رخ نداده است بسیاری از مساجد، مراکز درمانی، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی مراکز ورزشی موقوفه هستند اما حتی بهره‌مندان از این مراکز نیز از موقوفه بودن آن بی‌اطلاع هستند. از حجت‌الاسلام خاموشی تقاضا داریم برای به سرانجام رساندن و تعیین تکلیف برخی از اختلاف‌ها با سازمان منابع طبیعی نیز اقداماتی داشته باشند.


وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن، امامزادگان و اهل بیت و موقوفات از وظیفه برخوردار است، اظهار کرد: این وظایف و تکالیف ثابت هستند و فقط اشخاص هستند که جابجا می‌شوند. از تمامی کارشناسان، مدیران و کارکنان این سازمان تقاضا دارم تا بهتر و بیشتر از گذشته با مدیریت جدید همکاری داشته باشند و برای رفع نواقص موجود تلاش کنند.

انتهای پیام

نظر شما