شناسهٔ خبر: 28872183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر پیاده همزمان با دهه آخر صفر در مشهد

R41347/P1357/S6,1188/CT11

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر پیش‌بینی می‌کنیم در حدود ۲۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید مهدی طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هیئات مذهبی می‌توانند در ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی داشته و علاوه بر کارکردهای مذهبی کاردکردهای اجتماعی قابل توجهی نیز داشته باشند.

وی افزود: از سال 1381 با توجه به توصیه مقام معظم رهبری شورای هیئات مذهبی در کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حدود 90 هزار هیئت مذهبی در کشور ثبت شده است که 5138 هیئت در خراسان رضوی و 2534 هیئت در مشهد فعالیت می‌کنند و در حدود 1100 هیئت مذهبی بانوان نیز در مشهد به صورت مجزا به عنوان تنها شهر کشور در حال فعالیت هستند.

طباطبایی ادامه داد: هیئات مذهبی بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور هستند و می‌توانند سنگرهای اجتماعی باشند و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست حرکت کنند.

وی تاکید کرد: بزرگترین راهپیمایی شیعی جهان در اربعین اتفاق می‌افتد و به همین دلیل بسیاری از هیئات مذهبی خراسان رضوی نیز به کربلا اعزام شده‌اند که به محض اتمام مراسم اربعین به کشور و استان برگشته تا آماده استقبال از زائرین پیاده دهه آخر صفر شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در کاروان‌های پیاده انجام خواهد شد و با کمک آستان قدس، اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و شورای هیئات مذهبی قرارگاه فرهنگی در این خصوص تاسیس شده و بسته‌های فرهنگی آماده شده که توسط آستان قدس بین زائران توزیع می‌شود.

طباطبایی بیان کرد: 2800 روحانی برای زائران پیاده در نظر گرفته شده است که بخشی با زائران از مبدا همراه خواهند بود و بخشی نیز در موکب‌ها و ایستگاه‌ها بین راهی خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: 275 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد همانند سال گذشته فعال خواهند بود و به مسئولان ایستگاه‌ها آموزش‌های لازم داده شده است و همچنین 621 ایستگاه نیز در داخل مشهد فعال است. 25 ایستگاه نیز از سوی سایر استان‌ها در مشهد برپا می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: در 6 محور اقدامات پذیرایی از زائران پیاده انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در حدود 200 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما