شناسهٔ خبر: 28871822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس به میزان خبر داد

مختومه شدن بیش از ۱۱۱ هزارفقره پرونده در شش ماهه اول امسال / مصالحه بیش از ۲۲ هزار پرونده

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی گفت: بیش از ۱۱۱ هزارفقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان فارس در شش ماهه اول سال مختومه شده است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: با پیگیری و جدیت قضات، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان فارس در شش ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۱۱۱ هزار فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۹۷، تعداد ۱۱۱هزار و ۵۰۴فقره پرونده مختومه داشته ایم، گفت: این در حالی است که مجموع ورودی پرونده به شورا‌های حل اختلاف در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش۱۵ درصدی داشته است که حاکی از بیشتر شدن شمار مراجعین به شورا‌ها است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس در ادامه ضمن اشاره به تعداد ۲۲ هزارو ۸۴۳ فقره پرونده مصالحه شده در ۶ ماهه اول سال۹۷ در شعب شورا‌های استان افزود: مجموعه شورا‌های حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است که بخش قابل توجهی از این اهداف در استان فارس تأمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس در مجموع بیش از ۴۷درصد ورودی مجموعه دادگستری استان در ۶ ماهه اول سال به شورا‌ها وارد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما