شناسهٔ خبر: 28871819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

17 دفتر ارتباط با استاندارد در کردستان راه اندازی شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این اداره کل ایجاد دفاتر ارتباط با استاندارد است، گفت: تاکنون 17 دفتر در این استان راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

منصور لهونیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نخستین دفتر ارتباط با استاندارد استان سال 95 در استانداری تشکیل شد، افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های ما راه اندازی این دفاتر است.
وی اظهار داشت: تقویت و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه در راستای رعایت استانداردها و افزایش کیفیت کالا و خدمات از از اهداف ایجاد این دفاتر است.
مدیرکل استاندارد کردستان تاکید کرد: مقرر شده در راستای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، مصوبات شورای استاندارد و سیاست گذاری تدوین و ترویج استاندارد و تعامل هر چه بیشتر با دستگاه های اجرایی این دفاتر راه اندازی و تفاهم نامه هایی میان این اداره کل و دستگاه های اجرایی منعقد شود.
وی با اعلام اینکه تاکنون 17 دفتر ارتباط با استاندارد در استان راه اندازی شده است، یادآور شد: کردستان نخستین استان کشور است که با دادگستری تفاهم نامه منعقد کرده و در این راستا قرار شده شعبه ویژه در هر شهرستان برای استاندارد ایجاد شود.
لهونیان اضافه کرد: وقتی شعبه ویژه قضایی اختصاص پیدا کند کارشناسان ما نقش ضابط قضایی پیدا کرده و می توانند اعمال قانون کنند.
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه مذکور را به همه استان ها ابلاغ کرده تا آنها نیز همچون کردستان در این رابطه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه کردستان دومین استان کشور از لحاظ ایجاد دفاتر ارتباط با استاندارد است، گفت: با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارشاد اسلامی استان هم در حال تدوین برنامه همکاری مشترک هستیم.
لهونیان یادآور شد: ایجاد آزمایشگاه های همکار، افزایش تعداد شرکت های بازرسی و افزایش پوشش استاندارد حلال از دیگر رسالت هایی است که سازمان استاندارد آنها را دنبال می کند.
مدیرکل استاندارد کردستان اشاره به اینکه بازار محصولات حلال از لحاظ گردش مالی بسیار وسیع است، افزود: بسیاری از کشورهایی که اسلامی نیستند در این بازار سرمایه گذاری کرده اند لذا ما به عنوان کشور اسلامی باید از این پتانسیل بهره بیشتری ببریم.
در حال حاضر 260 واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و حدود 470 فراورده هم زیرنظر استاندارد در استان تولید می شود.
7348/9102

نظر شما