شناسهٔ خبر: 28871527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی گلستان:

برنامه‌های کاهش طلاق در استان گلستان تدوین می شود

گرگان- مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: تدوین برنامه کاهش طلاق استان گلستان در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابرهیم غفاری، صبح شنبه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان، اظهار کرد: ۱۳ مرکز مشاوره و ۶ کلینیک تخصصی مددکاری در استان فعال است و در این مراکز خدمات رایگان مشاوره طلاق به افراد نیازمند داده می شود.

وی با بیان این که برخی دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب ها به وظیفه خود عمل نمی کنند، افزود: تدوین برنامه کاهش طلاق استان گلستان در دستور کار قرار دارد.

غفاری ادامه داد: برای تدوین این برنامه جلسات زیادی با حضور کارشناسان اجرایی و استادان دانشگاهی برگزار شد.

وی درباره اقدامات پیشگیرانه از طلاق گفت: در سال ۹۳ در راستای کاهش طلاق، هزار و ۶۹۴ متقاضی طلاق که جزو افراد نیازمند بودند، به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای برخوردار شده بودند و سال گذشته اعتبارات ۳۰ میلیون تومانی به ۹ میلیون تومان کاهش یافت.

غفاری ادامه داد: به رغم کاهش اعتبارات این بخش سعی کردیم مشاوره های طلاق را در مراکز اورژانس اجتماعی گرگان و گنبدکاووس به صورت رایگان اجرا کنیم اما تاکنون موفق به انجام این کار نشدیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به زوجین و آموزش های پیش از ازدواج اعلام کرد: سال گذشته به ۱۸ هزار نفر آموزش های مهارتی و به ۴۹ هزار نفر هم آموزش های پیش از ازدواج ارائه شد.

وی در ادامه به چالش های مراکز مشاوره طلاق در استان اشاره کرد و گفت: عدم هماهنگی تعرفه دادگستری با تعرفه بهزیستی، عدم امنیت جانی و روانی مشاوران و مددکاران، مدت اندک کلاس های آموزشی در طرح صیانت از خانواده و لزوم تغییر سرفصل های انتخاب همسر در طرح صیانت از خانواده از موضوعات مورد تأکید در این بخش است.

غفاری گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای با اداره کل امور اجتماعی استانداری به امضا رسید که براساس آن دو هزار زوج در استان آموزش های زندگی دیدند.

وی با بیان این که آمار طلاق در دوران عقد زیاد است، افزود: اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری و غیره از دلایل اصلی طلاق است.

غفاری درباره ازدواج های اجباری که منجر به طلاق شده است، بیان کرد: سال قبل ۳۷۴ ازدواج اجباری و امسال هم هزار و ۵۴۰ ازدواج اجباری در استان منجر به طلاق شده است.

نظر شما