شناسهٔ خبر: 28867427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موفقيت طرح ایستگاه رایگان تندرستی

­رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نخستین طرح سراسری ایستگاه رایگان تندرستی را موفق ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی؛ دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با موفق ارزیابی کردن نخستین طرح سراسری برپایی ایستگاه رایگان تندرستی توسط این فدراسیون ، ارائه بیش از ۳۸ هزار خدمات رایگان به عموم مردم و ورزشکاران را در 2 روز گذشته اقدامی مهمی در جهت تشویق مردم به سمت ورزش دانست.

دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به ویژه برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش که در نقاط مختلف کشور اجرا می شود، گفت: مهمترین هدف این برنامه ها تشویق مردم به ورزش همگانی و در ارتقاء سطح سلامت جامعه است، در این راستا فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی همواره تلاش می کند سطح سلامت جامعه ورزش را ارتقاء دهد و نگاه ها را متوجه ورزش و محاسن آن برای سلامت جسم و روان انسان کند.

وی افزود: در این راستا برای نخستین بار در قالب طرح سراسری ایستگاه رایگان تندرستی در بیش از ۷۰ ایستگاه در تهران و مراکز استان ها خدمات رایگان از طرف همکارانمان در هیات های پزشکی ورزشی استان ها در دو روز گذشته به عموم مردم ارائه شد که شاهد استقبال خوبی از این طرح بودیم.

دکتر نوروزی با بیان اینکه در برخی استان ها در روزهای آینده هم این خدمات همچنان رایگان ارائه می شود، گفت: خوشبختانه در قالب این طرح در دو روز گذشته بیش از ۳۸ هزار خدمات رایگان از جمله کنترل فشار خون، تست قند، BMI، مشاوره پزشکی، مشاوره تغذیه، مشاوره روان شناسی، مشاوره آموزشی، صدور آنلاین کارت خدمات درمانی و بعضا تست های آزمایشگاهی به مردم و ورزشکاران ارائه شد.

وی افزود: بطور حتم نقاط ضعف و قوت اجرای این طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در مناسبت های بعدی بتوانیم به شکل مطلوب تری نگاه ها را متوجه ورزش کنیم زیرا ثابت شده است که راه سلامت از ورزش می گذرد.

نظر شما