شناسهٔ خبر: 28867372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان مطرح شد؛

تفکر فمینیستی عامل از بین رفتن آرامش در خانواده هاست

حوزه/ مشاور حوزه علمیه خواهران، عامل از بین رفتن آرامش در خانواده ها را، رشد تفکر فمینیستی دانست و گفت: این تفکر، زن و مرد را در تمام ابعاد برابر می داند، در حالی که زن و مرد با توجه به نظر متخصصان از لحاظ جسمی و روحی، حدود ۳۰۰ ویژگی متفاوت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «امام سجاد علیه السلام در آیینه صحیفه سجادیه» با سخنرانی خانم پروین اختریان، استاد و مشاور حوزه خواهران، در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

اختریان در سخنانی گفت: در دوران 250 ساله عصر معصومین(علیهم السلام ) زمان حیات امام سجاد علیه السلام به جهت واقعه عاشورا از دوران های بحرانی و خاص بوه است، به گونه ای که فحشا مهم ترین شهر های مذهبی یعنی مکه مکرمه و مدینه منوره را در برگرفته بود.

مشاور حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در شرایط خفقان آن زمان، امام سجاد علیه السلام تنها با کار فرهنگی، در قالب دعا معارف دین را برای مردم بیان کردند.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه مشتمل بر دعاهای ایشان،حاوی مضامین اخلاقی، اعتقادی است که امام سعی داشتند باور هایی همچون معاد، انفاق و ... را در بین مردم نهادینه کنند، که موفق شدند بعد از 35 سال حدود 173 شاگرد تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اهمیت دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، اظهار داشت: دعای مکارم الاخلاق سرلوحه زندگی قرار گیرد و باید با عملی کردن مضامین آن، خود را از لحاظ اخلاقی ایمن کرد.

اختریان به تاثیر نیت مثبت در سلامتی جسم و روان اشاره کرد و گفت: اگر تفکر مثبت باشد، به سلامت جسمی و روانی خانواده و اجتماع خود کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی جامعه طلاق و عدم آرامش است، قرآن کریم هدف از ازدواج را "لتسکنوا علیها" می داند که محور این آرامش در خانواده، زن و مادر است.

مشاور حوزه علمیه خواهران، عامل از بین رفتن آرامش در خانواده ها را، رشد تفکر فمینیستی دانست و افزود: این تفکر زن و مرد را در تمام ابعاد برابر می داند، در حالی که زن و مرد با توجه به نظر متخصصان از لحاظ جسمی و روحی، حدود 300 ویژگی متفاوت دارند.

وی در پایان افزود: برای زندگی بهتر باید دید توحیدی داشت، به همسر خود به عنوان کسی که راه رسیدن به کمال را برای ما هموار می کند، نگاه کنید.

 

 

نظر شما