شناسهٔ خبر: 28867179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیستمین دوره؛

رییس هیات داوران بخش جهانی جشنواره فیلم بمبئی معرفی شد

شان بیکر کارگردان فیلم «پروژه فیلادلفیا» به عنوان رییس هیات داوران بخش جهانی بیستمین دوره جشنواره فیلم بمبئی انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوودریپورتر، شان بیکر کارگردان فیلم «پروژه فیلادلفیا» به عنوان رییس هیات داوران بخش جهانی بیستمین دوره جشنواره فیلم بمبئی انتخاب شد.

بیکر از سوی تام نوبل برنده جایزه اسکار بهترین تدوین، ژاکلین لیانگا دبیر سابق جشنواره موسسه فیلم آمریکا و ویشال بهاردواج فیلمساز هندی به هیات داوران جشنواره بمبئی پیوست.

مارتین شولیک فیلمساز اهل اسلواکی، سوداده کعدان کارگردان سوری-فرانسوی و سوبو گوپتا هنرمند هندی از دیگر اعضای هیات داوران جشنواره هستند.

در بخش مسابقه جهانی جشنواره که بیکر ریاست آن را برعهده دارد، فیلمسازان فیلم اولی برای کسب جایزه دروازه طلایی رقابت می کنند. از میان فیلم های حاضر امسال می توان به فیلم «حیوانات وحشی» ساخته پل دانو اشاره کرد. پیش تر نیز اعلام شده بود دارن آرونوفسکی فیلمساز سرشناس آمریکایی مسترکلاسی در جشنواره برگزار می کند.

«مردی که دردی حس نمی کند» ساخته واسان بالا به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم بمبئی انتخاب شده است و فیلم «بیوه ها» ساخته استیو مک کویین نیز فیلم اختتامیه جشنواره است.

بیستمین دوره جشنواره فیلم بمبئی بین روزهای ۲۵ اکتبر تا ۱ نوامبر برگزار می شود. این جشنواره یکی از رویدادهای سینمایی است که در شهر بمبئی هند برگزار می شود.

نظر شما