شناسهٔ خبر: 28867172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جایگاه تکریم پدر و مادر در قرآن کریم/ بهترین راه جلب رضایت الهی نیکی به پدر و مادر است

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه بهترین راه جلب رضایت الهی نیکی به پدر و مادر است، افزود: خداوند سه مرتبه در قرآن بلافاصله بعد از امر مهم یکتاپرستی و بعد از دستور به پذیرش ولایت خود، ولایت والدین را مطرح می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «صباح بنی نعمه» در گفتمان دینی با موضوع «دین و زندگی» در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س) آران و بیدگل گفت: خداوند انسان را حساس خلق کرد و از بین انسان ها زن را موجودی حساس تر آفرید و بر این اساس برای حفاظت از او، اموری را حکم فرما کرد که از جمله آن ها ولایت پدر است.



کارشناس مذهبی با بیان اینکه بهترین راه جلب رضایت الهی نیکی به پدر و مادر است، افزود: خداوند سه مرتبه در قرآن بلافاصله بعد از امر مهم یکتاپرستی و بعد از دستور به پذیرش ولایت خود، ولایت والدین را مطرح می‌کند، علامه طباطبایی در تفسیر آیه ۲۳ اسرا نیکی و اطاعت از والدین را از واجب ترین واجبات عنوان می‌کند.



استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه یک سری حقوق برگردن فرزندان است، بیان داشت: این پذیرش ولایت و رعایت حقوق، آثار اخروی و دنیوی بارز و بسزایی بر فرد خواهد داشت چنانچه رسول خدا (ص) نیکی به پدر و مادر را سبب خوشبختی و عمر زیاد بیان می فرمایند.



بنی نعمه افزود: خداوند در قرآن تاکید کرده که انسان هرکار نیکی برای هرکس و هرچیزی انجام دهد قبل از هر چیز خودش آثار آن نیکی را می بیند، لذا آثار نیکی به پدر و مادر به خود فرزند هم برمی گردد.


در ادامه این گفتمان دینی علاوه بر پاسخ به پرسش ها و شبهات دانش آموزان توسط استاد، سوالاتی در موضوع گفتمان مطرح و به دانش آموزان فعال در کلاس هدایایی اهدا شد.
 

طرح گفتمان‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری اداره آموزش و پرورش در طول سال به صورت فصلی و مناسبتی با موضوعاتی از قبیل مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، سواد رسانه ای، روابط اجتماعی آسیب‌ها و چالش‌ها، باید‌ها و نباید‌ها در روابط پسر و دختر و سایر موضوعات فرهنگی در مدارس شهرستان برگزار می‌شود./

 

نظر شما