شناسهٔ خبر: 28866972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ؛

زیر بنای توسعه ی همه جانبه، توسعه ی فرهنگی است که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد و در این زمینه، جایگاه مدارس ابتدایی ویژه تر و مهم تر می باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: زیر بنای توسعه ی همه جانبه، توسعه ی فرهنگی است که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد و در این زمینه، جایگاه مدارس ابتدایی ویژه تر و مهم تر می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری، فرج الله اعرابی دراولین نشست تخصصی تیم مدیریتی حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی استان که با حضور معاونین آموزشی و ابتدایی و کارشناسان حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی استان در سال تحصیلی 98-97 جاری در سه حوزه ی پیش دبستانی، دبستان و برنامه های گروه های آموزشی، اولین نشست تخصصی در شهرستان بروجن برگزارشد، اظهار داشت: زیر بنای توسعه ی همه جانبه، توسعه ی فرهنگی است که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد و در این زمینه، جایگاه مدارس ابتدایی ویژه تر و مهم تر می باشد.

 اعرابی افزود: هزینه های دوره ی ابتدایی به عنوان رکن و اساس آموزش و تربیت با هزینه هایی که در آینده به لحاظ پیشگیری و درمان آسیب های مختلف صورت می پذیرد قابل مقایسه نیست و توجه به این مهم می تواند آینده ای بهتر و سالم تر برای کشور و افراد رقم بزند.

وی با اشاره به کارکردهای مدرسه از جمله، احترام به حقوق دیگران، احترام به آزادی بیان و حس نظم پذیری  و اجتماعی سازی بیان کرد:  اگر این قبیل کارکردها در مدارس ما محقق نشود، توسعه ای، از جمله توسعه ی اقتصادی  صورت نخواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی استان یکی از اولویت های مهم دیگر را، دوره ی پیش دبستانی دانست و تصریح کرد: توجه جدی به دوره ی پیش دبستانی به لحاظ فرصتی مناسب برای آماده کردن نوآموزان برای ورود به پایه ی اول ابتدایی، نشان دهنده اهمیت این دوره می باشد. افزون بر این که مطالعات و پژوهش های صورت گرفته نشان داده  است که با آموزش مناسب در دوره ی پیش دبستانی می توان به لحاظ تقویت شناختی و رشد هوشی نوآموزان شاهد اتفاقات بسیار چشمگیری باشیم. البته با توجه به این مهم که از اهداف اصلی دوره ی پیش دبستانی ( زبان آموزی با تاکید بر ادبیات فارسی، بازی های هدفمند و...) دور شویم.

گفتنی است در ادامه ی این نشست: کلیه برنامه ها و فعالیت های اولویت دار و انتظارات تخصصی حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی استان در سه بخش پیش دبستانی، ابتدایی و گروه های آموزشی توسط روسای ادارات و کارشناسان حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی استان تبیین و  تشریح گردید.

نظر شما