شناسهٔ خبر: 28866923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چه نمایش‌های جدیدی روی صحنه می‌روند

«آغاز فصلی سرد» با «بچه‌ گرگ‌ها» و «دلقک‌های غمگین»

از نمایش‌های جدیدی که در روزهای پایانی مهر ماه اجرایشان را در تماشاخانه‌های پایتخت آغاز می‌کنند، می‌توان به «دلقک‌های غمگین»، «خداحافظ»، «آغاز فصلی سرد» و «بچه‌گرگ‌ها» اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری  فارس، چند روز انتهایی مهر ماه و ابتدای آبان ماه در مجموعه‌ها و تماشاخانه‌های تهران با چند نمایش جدید همراه شده است.

*یک اثر جدید در ژانر وحشت

نمایش فاندو و لیز به نویسندگی فرناندو آرابال و کارگردانی هوشمند هنرکار از ۲۹ مهر ماه، فردا شب اجرایش را هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری، سیاوش خادم حسینی، هوشمند هنرکار هستند.

داستان از این قرار است که فاندو به همراه نامزد افلیج خود (لیز) به طرف شهر خیالی تار می‌رود. در راه با سه مسافر دیگر (میتارو، نامور و توزو) همراه می‌شوند.

*نمایشی جدید در سالن خسرو شکیبایی

نمایش خداحافظ به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی مسعود منقچی و محمدجواد رجبی از فردا شب، ۲۹ مهر هر شب ساعت ۲۰:۱۵ در سالن استاد خسرو شکیبایی (دانشگاه علمی کاربردی) اجرایش را آغاز می‌کند. بازیگران کار (به ترتیب حروف الفبا) علی پیله ور، مهدی ترغبی، فاطیماه حنیفی، آزاده شیر محمد پور، امیر عبادی، آرزو کریمی زند، شرمین لطیف، آرش ماهان کیا، بهزاد مجیدی، مسعود منقچی، عاطفه موانس هستند.

این نمایش ژانری اجتماعی دارد و مطرح می‌کند که زندگی زناشویی و احساساتی که بین آدم‌ها برقرار می‌شود دارای فراز و نشیب‌هایی است که تنها به دست خودشان حل می‌شود.

*دلقک‌های غمگین در مسیر مهرگان

نمایش «دلقک‌های غمگین» اثر علی حاتمی نژاد و با کارگردانی مانلی حسین‌پور اجرایش را از سوم آبان مها هر شب ساعت ۱۸ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین پور، میلاد محمد زاده، صبا نجار پور، امیر حسن بیک، علیرضا صادق پور هستند.

در این نمایش مطرح می‌شود که : سیرک ورشکست شده، دلقک‌ها سعی می‌کنند ما را بخندانند، پسر کوچک سال‌هاست اسیر حمام خانه شده، و پسر بزرگ خنده‌های مصنوعی به تماشاگران تزریق می‌کند، زن در باغ صنوبر تنهاست.

*آغاز فصلی سرد

نمایش آغاز فصلی سرد به قلم سپیده خسروجاه و کاری از مارال قادری از فردا شب، ۲۹ مهر ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۸:۱۵ در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز می‌کند. بازیگران این کار میترا دهقانی، تکتم شاه تقی و مارال قادری هستند.

درباره این نمایش نوشته شده: همیشه دهان‌بندی بر دهان زدم تا کس نداند این دهان بند ناشی از چیست جز خود من، زنی که بیماری روانی او به دلیل زندگی سخت در دوران کودکی باعث قتل فردی شده است. ژانر این نمایش اجتماعی و روان شناسانه است.

*بچه گرگ‌ها در برج آزادی

نمایش «بچه گرگ‌ها» به قلم نشمینه نوروزی و کارگردانی نرگس هاشم پور از ۳۰ مهر هر شب ساعت ۱۸/۱۵ اجرایش را در برج آزادی آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش مرصاد بورقان، سپندار اعلم، مهدی قربانی، هدیه اصفهانی، حیان مدیر روستا، آرمیتا حرمتی، یاسمن عدل، جمیله صفائی، اطهر نگهبانی، میلاد افواج، علی اصغر حسینی، نورا محمودی هستند.

درباره این نمایش آمده که این اجرا به گونه‌ای است که تماشاچیان در حرکت خواهند بود. نمایش در روزهای شنبه هم اجرا می‌شود و داستان ازاین قرار است که بچه گرگ‌ها نمایشی است از ترکیب هنرهای مختلف و هنرمندانی از ایران و آلمان که درباره انسان‌هایی است که در یک دنیای بینابینی دست و پا می‌زنند و تنها مهارتی که دارند تمرین کردن است. اما ماهیت این تمرین‌ها با آنچه ذهن عادت کرده ما از تمرین می‌شناسد متفاوت است.

*حریق در مسیر ایرانشهر

نمایش حریق به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند از چهارم آبان ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش حمیدرضا فلاحى، محمدعلى حسینعلى پور، مریم باقرى، پژمان عبدى، میثاق زارع، تایماز رضوانى، پژند سلیمانى، بهادر باستان حق، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع پرست، فرهاد رشیدى، حامد فعال، الهه فرازمند، اروین گالستیان، تنى آواکیان، زهرا آقاپور، مهتاب شیروانى، حمیدرضا جدیدى هستند.


انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما