شناسهٔ خبر: 28866621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکسازی ۱۰۰ عمود مسیر پیاده‌روی اربعین برعهده شهرداری قم است

R7854/P41362/S6,62/CT1

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: نیروهای پسماند و خدمات شهری شهرداری قم از عمود ۱۰۷۰ تا عمود ۱۱۷۰ وظیفه و مسئولیت پاک‌سازی و رفت‌وروب مسیر پیاده‌روی اربعین را بر عهده خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره نزدیکی ایام اربعین و تمهیدات شهرداری و شورای شهر قم برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران کربلای معلی اظهار داشت: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری قم از ماه‌های گذشته پیش‌بینی و مقدمات استقبال و پذیرایی از زائران اربعین را داشته‌اند.

وی با تأکید بر مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری قم برای خدمات‌رسانی به زائران در محدوده مرزهای غربی کشور و داخل کشور عراق افزود: طبق سنوات گذشته شهرداری قم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در دو بخش خدمات شهری، نظافت و رفت‌وروب شهری به همراه بخش حمل‌ونقل مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود.

عضو شورای شهر قم خدمات شهرداری قم ویژه اربعین حسینی(ع) در بخش حمل‌ونقل را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش حمل‌ونقل و به دلیل نیاز اساسی زائران به این مقوله در این روزهای پرتردد، تعداد 60 دستگاه اتوبوس به مدت 10 روز برای جابه‌جایی زائران در مرز مهران مستقر می‌شوند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با بیان خدمات شهرداری قم در نظافت و پاک‌سازی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) ابراز کرد: برای پاک‌سازی مسیر پیاده‌روی و جمع‌آوری پسماندهای شهری تعداد 4 دستگاه کامیون حمل پسماند به همراه 60 نفر از پرسنل بخش خدمات شهری شهرداری قم در دو موکب مسجد مقدس جمکران و موکب حرم مطهر مشغول نظافت شهری و خدمات‌رسانی به زائران خواهند بود.

طلایی خاطرنشان کرد: نیروهای پسماند و خدمات شهری شهرداری قم از عمود 1070 تا عمود 1170 وظیفه و مسئولیت پاک‌سازی و رفت‌وروب مسیر پیاده‌روی اربعین را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان برخی از اقدامات مجموعه شهری قم برای پذیرایی و استقبال از زائران اربعین در داخل شهر قم تصریح کرد: شهر قم به دلیل موقعیت ویژه‌ای مواصلاتی که در کشور دارد در ایام اربعین پذیرای جمع بسیار زیادی از زائران داخلی و خارجی بوده که برای این منظور نیز شهرداری قم زیرساخت‌های لازم برای اسکان زائران به‌ویژه در سطح بوستان‌های اصلی شهر در دو بخش خدمات رفاهی و اقامتی آماده کرده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: همچنین شهرداری و مدیریت شهری قم همکاری و تعامل ویژه‌ای با قرارگاه مردمی اربعین و ارائه انواع کمک‌های موردنیاز برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اسکان داده‌شده در مصلی قدس شهر قم دارد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به حضور داوطلبانه نیروهای شهرداری قم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: هیچ‌یک از افرادی که برای حضور و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند درخواست دریافت حق مأموریت نکرده‌اند درحالی‌که طبق قانون مشمول این حقوق می‌شوند.

وی در جمع‌بندی و تشریح اقدامات شهرداری قم در ایام اربعین حسینی(ع) بیان کرد: خدمات‌رسانی در دو بخش نظافت شهری و حمل‌ونقل، استقرار 60 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران، حضور 60 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری قم به همراه 4 دستگاه کامیون حمل پسماند در مسیر پیاده‌روی اربعین، آماده‌سازی زیرساخت‌های شهری به‌ویژه بوستان‌ها برای اسکان زائران، فضاسازی محیطی شهر، زیباسازی فیزیکی شهر ازنظر فیزیکی و افزایش خدمات به زائران اربعین از مهم‌ترین تمهیدات مجموعه مدیریت شهری شهرداری قم است.

انتهای پیام/

نظر شما