شناسهٔ خبر: 28866578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

به دنبال افزایش احتمال جنگ علیه غزه:

آمریکا خواستار عدم حمله نظامی شد/مصر بر افزایش اعطای تسهیلات تاکید دارد

رسانه های صهیونیستی از درخواست دولت آمریکا از اسرائیل برای عدم اجرای عملیات نظامی علیه غزه و درخواست مصر جهت افزایش تسهیلات اعطایی به این منطقه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری سمانیوز، رسانه های عبری زبان اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواسته حجم حملات خود به نوار غزه را در شرایط کنونی کاهش دهد.

 

پایگاه خبری «نیوز اسرائیل» تاکید کرد واشنگتن با عملیات نظامی گسترده علیه غزه مخالف است و دولت آمریکا این مساله را به اطلاع مقامات اسرائیلی رسانده است.

 

این رسانه اسرائیلی افزود: این موضع آمریکا از نگرانی های داخلی حزب جمهوری خواه آمریکا در خصوص احتمال درگیر شدن ارتش اسرائیل با مساله قتل غیر نظامیان فلسطینی در غزه نشات می گیرد و این هرگز به نفع حزب حاکم آمریکا در آستانه انتخابات کنگره که ماه آینده برگزار می شود نیست.

 

اما در همین رابطه شبکه عبری زبان «کان» نیز دیروز جمعه از درخواست سازمان اطلاعات مصر از اسرائیل برای افزایش تسهیلات به غزه و اجازه ورود کمک به این منطقه خبر داد.

 

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد معاون سازمان اطلاعات مصر طی پیامی به اسرائیل تاکید کرده اگر افزایش ارائه تسهیلات به غزه افزایش پیدا کند امکان فشار بر حماس برای دستیابی به آرامش در مناطق مرزی با غزه افزایش می یابد.

 

شبکه کان ادامه داد درخواست مصر از اسرائیل با هدف فراهم شدن زمینه برای فشار بر حماس جهت برقراری آتش بس در مرزهای غزه انجام شده است.

 

بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی مقامات سیاسی صهیونیستی متقاعد شده اند که حماس می تواند تظاهرات های مناطق مرزی را مهار کند و از این جهت طرح ارائه تسهیلات جدید به این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

 

شبکه کان اظهار داشت احتمال دیدار عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر از اسرائیل، کرانه باختری و غزه در هفته پیش رو برای ادامه مذاکرات آتش بس وجود دارد.

 

همچنین آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر آرامش در مرزهای غزه ادامه یابد ورود سوخت به این منطقه از یکشنبه آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما