شناسهٔ خبر: 28866529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

انتقاد امام جمعه نجف از سکوت جهانیان در قبال مصائب ملت یمن

ابنا

حجت الاسلام قبانچی امام جمعه نجف از سکوت جهانیان در قبال مصائب ملت یمن انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام «سید صدرالدین قبانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، سکوت جهانیان در قبال فاجعه انسانی در یمن را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که یمن در آستانه قرار گرفتن در ربته بزرگترین کشور گرسنه جهان است اما مشاهده می کنیم که جهانیان نسبت به این مساله سکوت اختیار کرده اند.

این روحانی عراقی با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه، بر لزوم اجرای تحقیقات همه جانبه در این زمینه تأکید کرد.

وی همچنین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی علیه حزب الله اظهار داشت: تروریست فرامرزی خواندن حزب الله لبنان توسط مقامات آمریکایی به شدت محکوم است.

امام جمعه نجف در بررسی آخرین تحولات داخلی عراق نیز تصریح کرد: پیروزی و موفقیت های عراق با تشکیل دولت تکمیل می شود و این مساله یک انتقال کم نظیر و تحولی اساسی در تاریخ سیاسی کشور به شمار آمده که به ارائه خدمات و مبارزه با فساد منجر خواهد شد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به اینکه شمارش معکوس برای تشکیل دولت جدید رو به پایان است، گفت: در روزهای آینده شاهد اعلام ترکیب دولت جدید عراق خواهیم بود.

وی تأکید کرد که عراق با انتخاب روسای قوای سه گانه به یک پیروزی سیاسی دست یافت و بدینوسیله بر فتنه داعش و تجزیه کشور فائق آمد.

.............

پایان پیام / 326

نظر شما