شناسهٔ خبر: 28866452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهضت گازرسانی به روستاها ادامه دارد

مشهد- ایرنا- بهره مندی از گاز طبیعی به خصوص در فصل سرما مورد خواست همه مردم و به ویژه نقط محروم و روستایی است که دولت تدبیر و امید در طول سالهای فعالیت خود توجه ویژه ای نسبت به آن داشته است.

صاحب‌خبر -

گازرسانی به مناطق مختلف کشور از جمله برنامه های دولتهای مختلف در کشور بوده است و این برنامه در دولت یازدهم و دوازدهم هم با جدیت دنبال می شود دی ماه پارسال هم معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاح گازرسانی به 180 روستای خراسان رضوی اظهار داشت دولت تلاش می کند تا پایان کار خود همه روستاهای واجد شرایط کشور از نعمت گاز برخوردار شوند و هیچ روستایی بدون گاز نماند.

* گازرسانی به 610 روستا
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید 56 درصد جمعیت روستایی این استان به شبکه گاز دسترسی داشتند اما این میزان ظرف چهار سال نخست این دولت به 71.5 درصد رسید که حاصل گازرسانی به 556 روستا بود.
سیدحمید فانی افزود: از آغاز کار دولت دوازدهم تاکنون نیز ضریب نفوذ گاز روستایی در خراسان رضوی به 83 درصد رسیده است. هم اینک هزار و 837 روستا در این استان به شبکه گازرسانی دسترسی داشته و 429 هزار و 873 خانوار ساکن آنها از این مزیت بهره مند می برند.
وی ادامه داد: همچنین عملیات گازرسانی به 610 روستای خراسان رضوی با مجموع جمعیت 77 هزار و 554 خانوار در حال اجرا است که با اتمام آن ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان به 97.5 درصد می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: تعداد شهرهای متصل به شبکه گازرسانی سراسری در این استان نیز 74 شهر با ضریب نفوذ 9/99 درصد است. عملیات گازرسانی به شهر 'بار' نیز از پارسال آغاز شده که با اتمام آن ضریب نفوذ گازرسانی شهری در خراسان رضوی به 100 درصد می رسد.
وی افزود: در بخش شهری نیز هزار و 223 کیلومتر شبکه گازرسانی در طول فعالیت دولت یازدهم همراه با 324 هزار و 387 مشترک محقق شده است. 51 کیلومتر شبکه گازرسانی هم از آغاز فعالیت دولت دوازدهم برای 38 هزار مشترک در خراسان رضوی صورت گفته است.
فانی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تاکنون شهر همت آباد و 372 روستا با مجموع جمعیت 29 هزار و 787 خانوار در این استان به شبکه گازرسانی متصل شده اند.

* 1340 کیلومتر شبکه گذاری ظرف شش ماه
مدیرمهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز خراسان رضوی هم گفت: ظرف نیمه نخست امسال 50 کیلومتر شبکه گذاری گازرسانی شهری و هزار و 289 کیلومتر شبکه گذاری روستایی در سطح این استان انجام شد.
سیدمصطفی حیدری افزود: 31 هزار کیلومتر شبکه گذاری گاز در خراسان رضوی وجود دارد که از این نظر رتبه نخست کشوری متعلق به همین استان است.
وی اظهار داشت: همچنین یک میلیون و 753 هزار مشترک شهری و 437 هزار و 316 مشترک روستایی در خراسان رضوی زیر پوشش شرکت گاز هستند. از نظر تعداد مشترکان نیز خراسان رضوی مقام دوم کشور را دارد.

* بهره مندی 13 هزار واحد صنعتی از گاز
مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی هم گفت: تا پایان پارسال 12 هزار و 873 واحد صنعتی در خراسان رضوی گازدار شده اند و طبق برنامه ریزیهای انجام شده امسال روزانه تعدادی از صنایع استان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند. در بخش حمل و نقل نیز 178 ایستگاه CNG در سطح استان گازدار هستند.
حسن افتخاری افزود: با توسعه گازرسانی در خراسان رضوی بستری مناسب برای رشد و توسعه بخشهای تولیدی اعم از صنعتی، تجاری و نیروگاهی ممکن شده است.
دو هزار و 559 واحد صنعتی عمده و 10 هزار و 543 مواحد صنعتی جزء در خراسان رضوی به شبکه گاز سراسری متصل هستند.
هم اکنون از دو هزار و 530 روستای واجد شرایط بهره مندی از شبکه گاز، هزار و 799 روستا گازدارند. تعداد مشترکان گاز روستایی و شهری در این استان به دو میلیون و 141 هزار مورد رسیده است.
7507/1858

نظر شما