شناسهٔ خبر: 28866394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

تمام کار بازسازی نباید به غیربومی ها واگذار شود

کرمانشاه_استاندار کرمانشاه گفت: تمام کاربازسازی ها در مناطق زلزله زده نباید به غیربومی ها واگذار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز شنبه در سیزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با تاکید بر لزوم بکار گیری نیروهای بومی در بازسازی مناطق زلزله زده، اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم که پیمانکاران و دستگاههای اجرایی از سایر استانها نیرو به کارگیری می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت استان جهت رفع بیکاری در اولویت قرار دارد، افزود: این امر پذیرفته نیست که برای ساخت کانال کولر در پروژه مسکن مهر سرپلذهاب افرادی را از تبریز بکارگیری کنند در حالی که در کرمانشاه بیش از ۲۰ مغازه کولر سازی وجود دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ما قرار است از این تهدید برای استان فرصت سازی کنیم یادآور شد: همچنین تعدادی آرماتور بند از چهارمحال و بختیاری مشغول کار بودند مگر استان آرماتور بند ندارد.

وی ادامه داد: قبل از این هم شاهد وارد کردن مصالحی همچون کاشی از سایر استانها بودیم که مشکل را برابری نکردن محصولات استان با آنها بیان کردند اما این افرادی که در پروژه مسکن مهر در حال کارکردن هستند و از دیگر استانها آمده اند خیلی تخصصی کار نمی کنند.

بازوند خاطر نشان کرد: اداره کار با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان جهت ساماندهی و آموزش نیروهای ماهر در مناطق زلزله زده اقدام کنند و اگر برای آنها کار پیدا می شود و حاضر به پذیرفتن این شغل ها نیستند باید برای افکار عمومی این مطلب رسانه ای شود.

وی با بیان اینکه پروژه آناهیتا به زودی واگذار می شود، تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید مجلس اخیرا اصلاحیه ای اعلام کرده است که باید این موضوع نیز بررسی شود.

نظر شما