شناسهٔ خبر: 28866051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بی‌تفاوتی قیمت ارز به تحریم‌های آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته 20 بانک و شرکت ایرانی را تحریم کرد و در واقع آمریکا برای تحریم ایران گام دیگری برداشت.

صاحب‌خبر -
وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته 20 بانک و شرکت ایرانی را تحریم کرد و در واقع آمریکا برای تحریم ایران گام دیگری برداشت. 
 
 به گزارش رجانیوز به نقل از وطن امروز؛ تحریم‌های آمریکا که قرار بود از 13 آبان ماه ۹۷ اعمال شود، به صورت تدریجی در حال اعمال شدن است. در شرایطی که تصور می‌‌شد با اعمال تحریم‌ها، شوک جدیدی به بازار ارز وارد خواهد شد اما بازار آزاد هیچ واکنشی به این خبر نداشت و حتی قیمت دلار کاهش هم داشت. 
 
بر این اساس، شبانگاه 24 مهرماه خبر تحریم‌های جدید در رسانه‌های مختلف منتشر شد، درست زمانی که قیمت دلار در بازار آزاد 14600 تومان بود. روز پس از آن قیمت دلار در یک اتفاق جالب روند کاهشی را تجربه کرد و به 14200 تومان رسید. این روند کاهشی تا پایان هفته گذشته ادامه داشت تا در نهایت قیمت دلار به 14 هزار تومان رسید. این کاهش قیمت ارز در حالی رخ داد که بازار با تقاضای بالایی به دلیل ایام سفر اربعین روبه‌رو است. این رفتار بازار ارز نسبت به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا گویای آن است که با تدبیر و برطرف کردن نیازهای واقعی ارزی، تحریم و فشارهای سیاسی غرب نمی‌تواند روی قیمت ارز تاثیرگذار باشد.

نظر شما