شناسهٔ خبر: 28866021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت فرهنگی کاروان شهید سیاهکالی مرادی در اربعین

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: کاروان شهید سیاهکالی مرادی با محوریت زندگی این شهید در مسیر حرکت زوار اربعین، فعالیت فرهنگی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: کاروان شهید سیاهکالی مرادی با محوریت زندگی این شهید در مسیر زوار اربعین حرکت خواهد کرد و به مدت دو روز در نجف و پس از آن در کربلا مستقر می‌شود.
سعید خورشیدی افزود: خودروی این کاروان به سیستم صوتی و تصویری مجهز است و کارشناسانی همچون حجت الاسلام خضری، میر غفاری و موسوی درآن حضور دارند. 
وی اضافه کرد: گروه سرود، تئاتر، سخنرانی، پخش کلیپ و مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتاب "یادت باشد" در مورد زندگی شهید سیاهکالی جزء فعالیت‌های فرهنگی این کاروان است. 
دبیر ستاد مردمی اربعین استان در ادامه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه علمیه 20نفر از طلاب فاضل برای خدمات‌رسانی فرهنگی و اقامه نماز در موکب‌ها مستقر خواهند شد.
خورشیدی افزود: تلاش بر این است تمام موکب‌ها از وجود روحانی برخوردار باشند که بخشی از این نیاز را خود موکب‌ها تامین می کنند و بخشی از آن‌ها را نیز ستاد مردمی عهده‌دار شده است.
وی اضافه کرد: با اعزام خادمان کار مقدماتی و آماده‌سازی موکب طریق الحسین و موکب‌های کربلا و نجف درحال انجام است، همچنین خادمین، آشپزها و برپاکنندگان پایگاه‌های بهداشتی و درمانی اعزام شده اند.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان گفت: خدمات رسانی موکب‌های نجف و بین راهی آغاز شده است  و پس از آن نیز موکب‌ها در کربلا به فعالیت خواهند پرداخت.
به گفته خورشیدی ، باتوجه به اینکه تعدادی از افراد چند روز پس از اربعین در کربلا حضور دارند این خدمات رسانی‌ها تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما