شناسهٔ خبر: 28863180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان- ایرنا- احتکار یکهزار و 167 قلم لوازم ساختمانی و بهداشتی، برگزاری اولین مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال، واژگونی اتوبوس در محور دامغان- سمنان و آتش سوزی یک واحد صنعتی، از جمله اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در استان سمنان در هفته گذشته ( از بیست و یکم تا بیست و هفتم مهرماه) رویداد و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر رخ داد که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.
** اقتصادی و سیاسی
احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: اولین پرواز فرودگاه سمنان نیمه اول آبان ماه آینده به مشهد مقدس انجام می شود.
قدرت الله ابک سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری، علاوه بر اعتبار مصوب و تخصیص یافته، سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مهدی یحیایی، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر شنبه به خبرنگاران گفت: یکهزار و 167 قلم لوازم ساختمانی و بهداشتی احتکار شده در سمنان کشف شد.
بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: چهار هزار نفر در 593 معدن فعال استان اشتغال دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: 122 روستای استان در طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در حال پایش است.
علیرضا فلاحی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: در طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی چهار هزار و 110 واحد مسکونی در این استان مورد مطالعه و آمارگیری قرار می گیرند.
حسن آلبوبه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: 32 هکتار زمین در 6 ماه نخست 97 به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان واگذار شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور تا دو ماه آینده در ایوانکی گرمسار به بهره برداری می رسد.
محمد سعیدی عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این واحد قابلیت کشتار و آماده سازی 6 هزار قطعه در ساعت دارد زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیلوی 100 هزار تنی در حال احداث در شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت 10 هکتار سال 98 به بهره برداری می رسد.
رحمت الله کاشی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: طرح ملی سیلوی 100 هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار در زمان حاضر حدود60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی، دستگیری و کشف در زمینه قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی در شش ماه اول امسال در استان نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافت.
هوشنگ جزی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: هفت هزار میلیار ریال معادل 22 میلیون دلار امسال از محل صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و آبخوان داری در کشور تخصیص داده شد.
** اجتماعی و فرهنگی
مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نخستین کانون خیران کارآفرین و اشتغال کشور با مشارکت دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی با هدف افزایش اشتغال و بهره گیری از ظرفیت خیران در استان سمنان راه اندازی می شود.
حمیدرضا حاجی عبدالوهاب عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کانون در استان سمنان به صورت نمونه شکل گرفت و با تکمیل الگوی البرز به صورت ملی در تمامی استان های کشور شکل می گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: 12 درصد از جامعه معلولان استان، معادل یک هزار و 419 نفر، روشندل هستند.
علیرضا ایزدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از یک هزار و 419 روشندل در استان سمنان 925 تن مرد و 494 تن زن هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از 50 درصد پزشکان استان، با مشارکت فعال طی چهار ماه، در طرح نسخه الکترونیک ثبت نام کردند.
سیدمجتبی اکرم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمانی در مراجعه به مراکز طرف قرارداد، بستری مناسب برای ایجاد پرونده الکترونیکی درمان برای بیمه شدگان سازمان به وجود خواهد آمد.
سید حسین حسینی آذرنوشان مدیر کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی شامگاه چهارشنبه در سفر به سمنان برای حضور در چهارمین هم اندیشی منطقه ای امور اداری این سازمان در این شهر گفت: این سازمان ظرف مدت چهار سال گذشته بیش از 10 هزار نفر نیرو جذب کرده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان سمنان گفت: زمینه اسکان 33 هزار زائر امام حسین(ع) برای حضور در اربعین حسینی توسط این ستاد فراهم شده است.
عباسعلی طالب بیدختی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای شهرهای کربلا و نجف هر کدام 10 هزار، در کاظمین 6 هزار، در مرز مهران پنج هزار و در مسیر رسیدن به کربلا دو هزار اسکان از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان سمنان در نظر گرفته شده است.
علی اصغر مجد فرماندار دامغان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مردم این شهرستان به منظور برپایی باشکوه آیین پیاده روی اربعین حسینی 6 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش این استان با کمبود قابل توجه معلم تربیت بدنی مواجه است و باید برای آن فکر چاره ای کرد.
مهدی صفاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده استان سمنان نیازمند 70 تا 75 معلم تربیت بدنی و فضای ورزشی است.
** میراث فرهنگی
معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 22 طرح با هدف تامین زیرساخت های گردشگری در مناطق مختلف استان در دست تکمیل است.
رحمان فرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها نقش مهمی در توسعه پایدار گردشگری دارد و با در نظر گرفتن دلار به نرخ ثابت گذشته 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این 22 طرح برآورد شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: گام نخست عملیات مرمت راه آب تاریخی شاهرود و بازمانده دوره قاجار، به پایان رسید.
حمید رضا حسنی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این مطلب افزود: این اثر تاریخی به عرض 1.5 تا 2.5 متر در دامنه و شیب تند کوه ساخته شده و در سال های گذشته قسمت‌هایی از آن تخریب شده است.
**حوادث
اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی مهدیشهری به هشت بیمار منتظر پیوند عضو و حادثه آتش سوزی در یک واحد صنعتی آرادان در ساعت 15 و 45 دقیقه سه شنبه از خبرهای مهم هفته گذشته بود
برخی منابع عنوان کردند حادثه به علت آتش سوزی یکی از کوره های این کارخانه تولیدی اتفاق افتاده است.
واژگونی یک دستگاه اتوبوس در مسیر دامغان - سمنان که از مشهد راهی کرمانشاه بود 2 کشته برجا گذاشت.
واژگونی حدود 60 درصد از سوانح جاده ای استان سمنان را شامل می شود که عمده دلیل آن ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.
این حادثه در حدود کیلومتر 55 راه دامغان به سمنان ساعت 19 و 15 دقیقه شامگاه پنجشنبه روی داد که از دیگر رویدادهای تلخ هفته گذشته بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: نوید دانایی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 42 نفر از سرنشینان سانحه واژگونی اتوبوس در محور دامغان به سمنان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند که از این بین 4 تن در سلامت بوده و 38 تن دیگر تحت درمان هستند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود از نجات زن باردار اهل یکی از روستاهای کوهستانی کالپوش شهرستان میامی خبر داد.
**علمی
سفر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، روز سه شنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح در شهرستان گرمسار از خبرهای مهم هفته گذشته بود.
**ورزش
آغاز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان کشور عصر پنجشنبه با برگزاری آیینی در سرسرای ولی عصر(عج) شاهرود، برپایی ایستگاه سلامت در ورزشگاه تختی سمنان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، بهره برداری از سه طرح ورزشی در هفته ورزش و تربیت بدنی با اعتبار 54 میلیارد ریال در استان سمنان و برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان سمنان در عصر چهارشنبه گذشته ازخبرهای مهم در حوزه ورزش در هفته گذشته بود.
راه یابی سه کاراته کا دانشجوی دانشگاه سمنان به اردوی تیم ملی کاراته امید کشور، کسب مدال برنز زهرا برناکی ملی پوش اهل دامغان و تنها بانوی استان سمنان حاضر در بازی‌ های پارا آسیایی 2018 با ثبت پرش چهار متر و 51 سانتی متر، اردو زدن تیم ملی کاراته امید جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش آمادگی در سمنان و ارسال 15 هزار و 110 قلم از انواع وسایل ورزشی به مناطق مختلف این استان از دیگر رویدادهای مهم ورزشی در هفته گذشته بود.
غلبه تیم پارس جنوبی بر میزبان خود شهرداری سمنان از دیگر خبرهای ورزشی هفته گذشته بود، این دیدار با نتیجه پنج بر چهار در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ساحلی و در زمین ورزشی سیمرغ سمنان برگزار شد.
7342/6103

نظر شما