شناسهٔ خبر: 28862961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«اسماعیل خان»: بحران افغانستان تا خروج نظامیان خارجی ادامه خواهد داشت

R36461/P36439/S8,87,1413/CT10

عضو شورای رهبری حزب «جمعیت اسلامی» گفت: تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشند درگیری‌های مسلحانه نیز در این کشور ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل خان» فرمانده سابق جهادی و از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تصریح کرد که مردم افغانستان حضور نیروهای خارجی را نمی‌پذیرند و تا زمان حضور این نیروها جنگ در این کشور نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همواره دیگر کشورها در خاک ما جنگیده‌اند و به همین دلیل افغانستان هرگز رفاه را به خود ندیده است. تاریخ نشان داده که هر چه حضور نیروهای خارجی ادامه یابد جنگ نیز اداماه خواهد داشت؛ مردم ما همیشه برای استقلال خود می‌جنگند.

این فرمانده سابق جهادی تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به بحران افغانستان از طریق «مصالحه ملی» و انتخاب دولت توسط مردم است نه آنکه دولت بر مردم از خارج این کشور تحمیل شود.

اسماعیل خان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه ثبات افغانستان بدون کمک قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و روسیه تامین نمی‌شود نیز گفت: نمی‌توانم کاملا موافقت کنم، جنگ بین افغان‌ها است و افغان‌ها در این جنگ کشته می‌شوند. همچنین آمریکا اینجا حضور نظامی دارد و روسیه از این موضوع خوشنود نیست. هر دو کشور اگر بخواهند می‌توانند به این جنگ پایان دهند اما این جنگ آن‌ها نیست. پاکستان نیز نقش مشخصی در ادامه بحران افغانستان دارد و مخالفان مسلح دولت را آموزش داده و بطور مستقیم به افغانستان می‌فرستد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما