شناسهٔ خبر: 28862883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رشتچیان در گفتگو با دانشجو:

سقف ظرفیت کلاس‌ها در دانشگاه شریف رعایت می‌شود

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: سقف ظرفیت کلاس‌ها در مقاطع مختلف برای دروس تخصصی رعایت می‌شود.

صاحب‌خبر -
داود رشتچیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره رعایت ظرفیت کلاس‌های مقاطع مختلف بیان کرد: تناسب ظرفیت کلاس‌ها با مقررات تعیین شده از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم درباره درس‌های تخصصی سال دوم به بالا اجرایی شده و همچنان مورد توجه است.

وی برگزاری و ظرفیت کلاس دروس عمومی را دارای یک فرم ملی و بین المللی دانست و اظهار داشت: علیرغم درس‌های تخصصی، درس‌های عمومی و پایه با جمعیت دانشجوی بیشتری ارائه می‌شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: از آنجایی که تدریس در کلاس‌های پرجمعیت دروس عمومی و پایه قدری دشوار است، اما این نقص را با کمک TA‌ها پوشش می‌دهیم.

وی ادامه داد: مثلا درس ریاضی عمومی (۱) با جمعیت بیش از ۶۰ نفر ارائه می‌شود و این مسئله در دانشگاه‌های بزرگ ایرانی و خارجی بدین شکل است، چون غیر از این، دانشگاه امکاناتی مثل فضای کلاسی، استاد و ... را ندارد که درس ۲۰۰ نفره را طی یک ترم تحصیلی در ۴ گروه ۵۰ نفره ارائه کند.

گفتنی است، چندی پیش مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در نشست خبری خود اعلام کرد که سقف ظرفیت کلاس‌ها در مقطع کارشناسی ۶۰ نفر، کارشناسی ارشد ۲۰ نفر، دکتری ۵ تا ۷ نفر مشخص شده است و اگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از آن عدول کنند، خلاف مقررات است. البته برخی از دروس عمومی از این قاعده مستثنی هستند.

نظر شما