شناسهٔ خبر: 28862864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رعایت قانون و حقوق شهروندی و تکریم مردم ، امید ایجاد می کند

به گزارش ایرنا؛ وجود برخی موانع و مشکلات در زندگی فردی و یا در یک جامعه منجر به کاهش انگیزه های زندگی در افراد و جوامع می شود که در این میان برخی از نهادها و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا؛ وجود برخی موانع و مشکلات در زندگی فردی و یا در یک جامعه منجر به کاهش انگیزه های زندگی در افراد و جوامع می شود که در این میان برخی از نهادها و دستگاه ها باید با تزریق امید و نشاط به مردم آنها را نسبت به آینده امیدوار کنند.
به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران حوزه اجتماعی؛ دولت ها با اتخاذ راهکارهایی مانند افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش فاصله خود با مردم و تقویت احزاب و رسانه ها و نهادهای مردمی می توانند شهروندان خود را نسبت به آینده امیدوار کنند.
در میزگرد ایرنا مرکز کرمانشاه موضوع امیدآفرینی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه با حضور دکتر علیرضا قاسمی استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، حسینعلی مهدوی چشمه گچی دبیر حزب توسعه و مدیرمسئول هفته نامه غرب، دکتر علیرضا گودرزی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و کوروش محرابی کارشناس ارشد ارتباطات و رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

** امید اجتماعی یعنی انتظار اصلاحات مثبت
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه؛ امید را این گونه تعریف کرد، آنچه که ما انتظار داریم یک اتفاق یا رویداد مثبت بیافتد، مانند امید به موفقیت در یک آزمون اما امید اجتماعی در یک عرصه و پروسه وسیع تری تعریف می شود یعنی جامعه انتظار بهبود و اصلاحات مثبتی را دارد.
دکتر علی رضا قاسمی اظهار داشت: برای ایجاد و شکل گیری امید در جامعه باید بستر جامعه سازی و کارهای اجتماعی چنان تنظیم شده و به هم مرتبط باشند که در افکار عمومی و در اذهان مردم حس امید به آینده شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه در جامعه ای که دارای امید است از سوی دیگر نومیدی اجتماعی نیز وجود دارد که این نومیدی نیز براثر غفلت از برخی اقدام ها و فعالیت های به وجود می آید.
او یادآور شد که امیدواری و نومیدی در جامعه پدیده خلق الساعه ای نیست بلکه به مرور و در یک پروسه زمانی شکل می گیرد که اگر احساس عمومی اجتماعی بر این باشد که امیدواری در جامعه در حال کمرنگ شدن است، ضرورت دارد که عناصر و نهادهای مرتبط و موثر با مقوله امید اجتماعی نقش آفرینی و احساس مسئولیت کنند.

** تبعیض مانع اصلی امید در جامعه
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در موضوع امید اجتماعی معمولا، خیلی از افراد و اشخاص می خواهند بگویند مسئولیت امیدآفرینی اجتماعی انحصارا به عهده رسانه است و مابقی در این زمینه شانه خالی کنند و توپ را به داخل زمین رسانه ها می اندازند.
دکتر قاسمی به این نکته نیز اشاره کرد که رسانه ها به پمپاژ ناامیدی در جامعه متهم می شوند و از این لحاظ زیرفشار هستند که باید امیدآفرینی را به جامعه القا و تزریق نمایند در حالیکه امیدآفرینی اجتماعی از یک ساز و کار معین و مشخصی برخوردار است و تنها رسانه ها نمی توانند در این راستا نقش داشته باشند.
او تصریح کرد: در جامعه ای که شهروندان احساس کنند که تبعیض وجود ندارد و یا تبعیض ها قابل تحمل است و قانون نیز در همه بخش ها حاکم می باشد، امید به آینده بیشتر است.
وی پاسخگویی مسئولان به مردم و مسئولیت پذیری آنها در زمینه فعالیت های کاری را نیز در ایجاد امید در جامعه موثر دانست و گفت: زمانی که شهروندان احساس کنند مسئولان در زمینه های مختلف جوابگوی مسائل و مشکلات آنها هستند، امیدواری در آنها به وجود می آید که می توانند خواسته های خود را مطرح کنند و مسئولان نیز پیگیر و پاسخگو در قبال این خواسته ها هستند.

** امیدآفرینی انسجام می خواهد
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه سخنان خود، ایجاد امیدآفرینی در کشور را نیازمند انسجام همه نهادهای مسئول، موثر و دست اندرکار این مقوله دانست و گفت: همه عوامل از جمله دستگاه های آموزشی، اطلاع رسانی، قانونگذاری و اجرای قوانین و مقررات باید هم صدا و یکدست برای ایجاد امید در جامعه با هم حرکت کنند.
قاسمی تاکید کرد اگر این انسجام وجود نداشته باشد نمی تواند در زمینه امیدآفرینی انتظار معجزه داشت.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه سخنان خود و در تشریح نقش دولت ها در ایجاد امیدآفرینی گفت: دولت ها در تقویت، انسجام و پایداری اجتماعی نقش موثری دارند و باید تلاش کنند این انسجام و پایداری را به صورت مستمر و نه مقطعی حفظ و تقویت کنند.
قاسمی افزود: معمولا در فعالیت های انتخاباتی در کشور ما کاندیداهای ریاست جمهوری شعارهای دهن پرکنی می دهند که می دانند عملی شدنی نیست و تنها برای جلب آرای مردم آن را مطرح می کنند است اما وقتی به قدرت رسیدند در پروسه زمانی شانه از زیر بار آن خالی می کنند و به شعارهای خود پایبند نیستند و این موضوع در ایجاد و تزریق نومیدی و یاس به مردم بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه این رفتارهای دولت در حافظه مردم می ماند، گفت: دولت با اجرایی کردن و پایبند بودن به برنامه ها خود در دوام و پایداری نشاط در جامعه و امید آفرینی می تواند نقش پررنگی داشته باشد.
او یادآور شد که هرچه فاصله بین دولت و ملت کم باشد نشاط اجتماعی و امید نیز به تبع بیشتر است.
این استاد جامعه شناسی در ادامه توضیح داد: دولت با قانون مداری و حاکمیت اصل قانون این احساس را به شهروندان منتقل می کند که در چارچوب قانونی می توانند به اهدافشان برسند که این موضوع به افزایش امید جامعه کمک شایانی می کند.
قاسمی با تاکید بر اینکه دولت باید تکثرگرا و سعه صدر داشته باشد، گفت: کوچکترین حرکت دولت سیبل امید و نشاط اجتماعی را نشانه می گیرد و بر این مقوله تاثیر می گذارد.
او تصریح کرد که امید و نشاط اجتماعی با شعار دادن ایجاد نمی شود بلکه باید در عمل آن را ثابت کرد.
این جامعه شناس در ادامه با بیان اینکه وضعیت فعلی ارتباطات در دنیا با گذشته بسیار متفاوت شده و دنیا اکنون به یک کتابخانه جهانی تبدیل شده است، افزود: دولت ها دیگر مانند گذشته نمی توانند به افکار عمومی سمت و سو دهند و انحصار رسانه ای ایجاد نمایند.
او تاکید کرد که مردم باید آگاهی و اشراف به موضوعات داشته باشند و امید داشته باشند تا زمانی که این شرایط در جامعه ایجاد نشود نمی توان انتظار داشت که مردم امیدوار باشند.
او تصریح کرد که مردم با علم به دانستن مشکلات امیدوار می شوند اما اگر آنها را در توهم نگه دارند امیدی در دل های آنها به وجود نمی آید.

** دولت رهبر ایجاد امید
قاسمی، امید را یکی از شعارهای دکتر روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم دانست و اظهار داشت: دولتی که عنوان امید را با خودش یدک دارد باید برای ایجاد این عنوان راهکار داشته باشد.
او تاکید کرد که دولت ها با اجرای قانون و پیاده کردن شعارهای انتخاباتی باید زمینه ایجاد نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنند.
او گریزی هم به قائل شدن نقش امیدآفرینی برای رسانه ها از سوی برخی افراد نیز اشاره کرد و گفت: برخی ها انتظار دارند رسانه ها با انتقاد نکردن و همه چیز را مثبت جلوه دادن به جامعه امید تزریق کنند در حالیکه این دیدگاه اشتباه است.
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه یکی از کارکردهای اصلی رسانه ها را انتقاد کردن دانست و تصریح کرد: امیدآفرینی با سکوت در برابر عیب و ایراد و اشکالات اجتماعی تحقق پیدا نمی کند بلکه برعکس دولت ها باید به احزاب و رسانه ها میدان بدهند تا این مسائل را به اطلاع مردم برسانند و مردم از این مسائل مطلع باشند.
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه امید کاذب تزریق کردن را نه تنها منجر به ایجاد امید در میان مردم ندانست بلکه گفت: این موضوع نتیجه عکس دارد و مردم را بدبین می کند.
قاسمی تاکید کرد که تبلیغ و ایجاد امیدواری کردن باید با شرایط جامعه همخوانی داشته باشد؛ وقتی واقع بینانه با شرایط امروز نیازهای جامعه و امکانات و توان خودمان نتوانیم برخورد کنیم آن موقع تبلیغ و اشاعه امید کاذب پیامدهای منفی و ناگوار اجتماعی به وجود می آورد که انجام ندادنش بهتر است.

** تقویت احزاب و رسانه ها برای ایجاد امید در جامعه
دبیر حزب توسعه در استان کرمانشاه و مدیرمسئول هفته نامه غرب نیز در ادامه این میزگرد خبری، گفت: در آموزه های دینی و ادبی ما امید واژه ای ریشه دار است و در قرآن و روایت معصومین نیز آمده است که از رحمت خدا هیچ وقت ناامید نشوید و این موارد نشان دهنده اهمیت امیدواری در دین و فرهنگ ما ایرانیان است.
حسینعلی مهدوی چشمه گچی، با بیان اینکه ناامیدی در جامعه یک پروسه است و در طول زمان شکل می گیرد، افزود: ناامیدی به یک دلیل خاص به وجود نیامده که برای آن یک نسخه خاص بپیچیم بلکه جامعه به مرحله ای می رسد که امید خود را از دست می دهد و این دلایل متعددی دارد که به این مرحله می رسد.
وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد امید و یا ناامیدی در جامعه موثر هستند، گفت: دولت ها در راس ایجاد امیدواری در جوامع نقش بسیار موثری دارند و در کنار آن احزاب، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، نهادهای آموزشی و ورزشی نیز می توانند امیدواری را تقویت و ارتقا دهند.
وی با بیان اینکه دولت ها باید بنیان و شالوده امید را در جوامع بنیان نهند، افزود: اینکه دولت ها در این رابطه خود را کنار بکشند و تنها صرفا از احزاب و رسانه ها و دیگر نهادها انتظار امیدآفرینی داشته باشند منطقی و معقول نیست و مردم آن جامعه امیدوار نخواهند شد.
این فعال سیاسی یادآور شد که در کشور ما اکنون احزاب و رسانه ها شرایط مناسبی ندارند و نیاز به تقویت از سوی دولت را دارند و از این رو نمی توانند در حوزه امیدآفرینی در جامعه نقش موثری ایفا کنند.
مهدوی گچی افزود: زمانی از احزاب و رسانه ها می توان انتظار امیدآفرینی دانست که در شرایط مناسبی از نظر مالی و جایگاهی برخوردار باشند تا بتوانند بر جامعه تاثیر بگذارند.

** حفط سرمایه های اجتماعی برای ایجاد امیدآفرینی
مدیرمسئول هفته نامه غرب کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امیدآفرینی باعث افزایش سرمایه های اجتماعی می شود، تاکید کرد که دولت ها می توانند از این سرمایه ها بهره ببرند و نگذارند این مسائل سیاسی شود چرا که با سیاسی شدن آن مناقشه بوجود می آید.
مهدوی چشمه گچی در مورد نقش رسانه ها در ایجاد امیدآفرینی افزود: متاسفانه جریان ها و رسانه هایی هستند که چون دولت باب میل آنها نیست ناامیدی را به جامعه تزریق می کنند و مدام اخبار منفی منعکس می نمایند.
وی یادآوری کرد که اگر دولت خودشان بود این کار را نمی کردند و آنها امروز روی شاخه نشستند و ریشه را می زنند و این اقدام آنها دامن خودشان را هم می گیرد.
وی خطاب به رسانه های حامی دولت نیز گفت: براساس آیات قرآن، قلم به دستان رسالت انعکاس واقعیات به جامعه را دارند و نباید انتظار داشت یک رسانه نقد نکند و چشم بر کاستی ها و نواقص ببندد چرا که در این حالت اعتماد مخاطبانش را از دست می دهد و اثربخشی لازم را ندارد.
این فعال سیاسی و رسانه ای ادامه داد: جامعه امروز چند صدایی است و باید واقعیات را به مردم بگوییم اگر نگوییم کوتاهی و خیانت کرده ایم و اعتماد را از دست می دهیم.
چشمه گچی با تاکید بر اینکه نهادهای اجتماعی باید زمینه نشاط اجتماعی را در جامعه نهادینه کنند و مردم هم احساس تبعیض نکنند، گفت: مردم باید ببینند و لمس کنند که اگر سختی در جامعه هست همه با هم در سختی باشند نه فقط یک قشر شرایط سختی را بگذراند و قشر دیگر در رفاه باشد.

** امید محرک جامعه است
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این میزگرد خبری از امید به عنوان محرک جامعه نام برد و گفت: امید ارتباط مستقیمی با نشاط هر جامعه دارد و هر جامعه ای که با نشاط باشد امیدوارتر است.
علیرضا گودرزی، وجود اعتماد بین مردم و دولت و توجه دولت به سرمایه های اجتماعی و نخبگان را در ایجاد امید در جامعه بسیار موثر دانست و افزود: متاسفانه برخی افرد و گروه ها نه تنها امید به جامعه تزریق نمی کنند بلکه ناامیدی را پمپاژ می کنند.
وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی با 2 شعار اصلی تدبیر و امید روی کار آمد، اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه یکی از شعارها و برنامه های دولت است و این شعار را با جدیت پیگیری می کند.
او دستگاه های آموزشی را یکی از متولیان امر امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه دانست و گفت: به عنوان مثال سازمان آموزش و پرورش در استان کرمانشاه 320 هزار دانش آموز و 30 هزار نفر پرسنل در اختیار دارد که بخش زیادی از جمعیت استان است و باید برای امیدواری آنها به آینده و ایجاد روحیه شادی و نشاط در وجود این جمعیت با برنامه عمل کند.
وی برنامه ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی در مدارس را یکی از رسالت های آموزش و پرورش دانست که باید با جدیت این موضوع را دنبال کند.
او دیگر دستگاه دخیل در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی را ورزش و جوانان دانست و گفت: ترویج و تقویت ورزش در جامعه منجر به افزایش شور و نشاط در جامعه می شود که لازمه تحقق این مهم ایجاد زیرساخت های مناسب است.
وی توزیع عادلانه امکانات و ارائه خدمات به همه بخش های جامعه را نیز در افزایش امیدواری مردم موثر دانست و اظهار داشت: در استان کرمانشاه جمعیت به صورت متناسب پراکنده نیست و در حالیکه یک میلیون نفر جمعیت در شهر کرمانشاه ساکن است دومین شهر تنها 60 هزار نفر جمعیت دارد و این عدم تناسب جمعیتی ارائه خدمات را در استان با مشکل روبرو کرده است.

** آسیب های اجتماعی مانع تحقق امیدآفرینی
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود یکی از موانع بر سر راه امیدآفرینی در جامعه را آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مردم استان کرمانشاه متاسفانه با این معضل روبرو هستند و دولت نیز برنامه های خوبی برای مهار و کاهش این آسیب ها دارد.
گودرزی، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را نیز در ایجاد امیدآفرینی در جامعه بسیار موثر دانست و افزود: باید حق و حقوق مردم رعایت شود و دستگاه های اجرایی نیز در کمال ادب و احترام و حفظ کرامت انسانی به ارباب رجوع خدمات لازم را ارائه دهند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بین مشارکت اجتماعی و امیدواری جامعه ارتباط مستقیم وجود دارد، گفت: هرچه مشارکت اجتماعی در جامعه بیشتر باشد و اقشار مختلف مردم با هم در اداره جامعه شریک و سهیم باشند جامعه به آینده امیدوارتر خواهد بود که این ظرفیت در استان کرمانشاه وجود دارد و در طول سال نیز در قالب برنامه های ملی، دینی و فرهنگی و اجتماعی دیده می شود.
وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در دوان جنگ تحمیلی مانند سایر استان های کشور نمونه واقعی مشارکت اجتماعی را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد که زمینه مشارکت مردم در امورات مختلف وجود دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد امید در استان استفاده کرد.
وی یکی از نیازهای اصلی جامعه را ایجاد نشاط دانست و گفت: مردم نیاز به فضای شاد و با نشاط دارند و باید در قالب برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نشاط را به جامعه تزریق کرد.
او به ظرفیت سازمان های مردم نهاد در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: اکنون 424 سازمان مردم نهاد در بخش های مختلف در استان فعال است که می توانند در حوزه فرهنگی و آموزشی به ایجاد نشاط و به تبع امیدواری جامعه کمک کنند.
او از سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان دولت نام برد و تاکید کرد که باید از این سازمان ها در راستای ایجاد فضای شاد و نشاط در جامعه حمایت کنیم.

** پاسخگویی راهکاری مناسب برای امیدآفرینی
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: رعایت حقوق شهروندی می تواند امید آفرین باشد و در کنار آن باید تکریم ارباب رجوع نیز در اولویت اصلی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
گودرزی همچنین تاکید کرد که مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند و در برابر مسائل و مشکلات آنها بی تفاوت نباشند.
وی در ادامه با بیان اینکه همه باید برای تزریق امید به جامعه تلاش کنند، گفت: متاسفانه عده ای با تخریب دولت و به دنبال مایوس کردن مردم از آینده هستند و اطلاعات غلط به مردم ارائه می دهند.
گودرزی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی در کشور وجود دارد و کسی هم منکر آن نیست، افزود: نباید اقدام ها و فعالت های دولت نادیده گرفته شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید به فرهنگ بومی جامعه توجه جدی کنیم، گفت: جمعیت استان کرمانشاه متشکل از اقوام و مذاهب است و در سال های طولانی به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی کرده اند که این همزیستی مسالمت آمیز یک فرصت است.
او یادآوری کرد که در توزیع اعتبارات و امکانات باید همه استان را یکسان ببینیم و اجازه ندهیم احساس تبعیض در میان مردم به وجود بیاید.

** اطلاع رسانی ها با رویکرد امیدآفرینی باشد
کارشناس ارشد ارتباطات و رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این میزگرد با بیان اینکه امید امری نسبی است و در هر جامعه متفاوت است، گفت: برای رسیدن به امید در هر جامعه ای باید ر اساس شرایط آن جامعه نسخه پیچید و یک نسخه واحد برای همه جوامع جوابگو نیست.
کوروش محرابی به ارتباط شادی و امید در جوامع اشاره کرد و افزود: جامعه با نشاط اصولا امیدوارتر است و باید با استفاده از فرهنگ و سنت هر جامعه ای فضای با نشاط و شادی ایجاد کرد تا مردم امیدوارنه ادامه زندگی دهند.
این کارشناس رسانه جامعه امروز را برخلاف گذشته رسانه راهبر دانست و گفت: امروز رسانه ها بر افکار عمومی ملت ها سیطره دارند و آنها را هدایت می کنند و از این رو می توانند نفش موثری در سمت و سو بخشیدن به اذهان و افکار مردم داشته باشند.
او با بیان اینکه نهادهای بسیاری در شکل گیری امید در جامعه موثر هستند، افزود: این نهادها با تزریق هر پیامی به جامعه می توانند مردم را امیدوار و ناامید کنند و از این رو باید در اتحاذ شیوه های پیام رسانی با رویکرد و هدف امیدآفرینی دقت لازم را داشته باشند.
محرابی تاکید کرد که پیام ها باید دسته بندی شود و ابتدا در اختیار نخبگان قرار گیرد و از طریق آنها به مردم منتقل شود چرا که اگر پیام توسط نخبگان پذیرفته شود و آنها بازنشر کنند تاثیر بهتری بر افکار عمومی می گذارد.
وی با بیان اینکه عامه مردم به صورت هیجانی و احساسی تصمیم می گیرند، گفت: از این رو تاثیر پیام ها در این قشر زودگذر و آنی است و باید از طریق نخبگان که منسجم تر عمل می کنند، بازنشر شود.
این کارشناس رسانه در ادامه اظهار داشت: ایجاد و حفظ انسجام در میان مردم نیز در ایجاد امید تاثیرگذار است و از این رو این انسجام در طول سال باید توسط دولت ها حفظ شود.
محرابی به مناسبت هایی مانند راهپیمایی ها و انتخابات ها اشاره کرد و افزود: حضور مردم در این مناسبت ها برای مدتی ایجاد شور، نشاط و امیدآفرینی می کند اما زودگذر و موقت است و دولت ها باید بتوانند این انسجام را همچنان برای وجود امید در جامعه حفظ کنند و تنها از آن بهره برداری سیاسی نکنند.
وی در ادامه نخبگان را جزو سرمایه های اجتماعی هر کشوری دانست و گفت: حمایت و تقویت نخبگان می تواند امید مردم را به آینده افزایش دهد و به ایجاد نشاط اجتماعی کمک کند اما متاسفانه در کشور ما نخبگان رها شده اند و ارتباط بین نخبگان و دولت قطع شده است.

**مردم تشنه صداقت هستند
این فعال سیاسی و رسانه ای همچنین یکی از آفات جامعه که می تواند یکی از عوامل موثر در ناامیدی مردم دانست و گفت: صادق بودن مسئولان با مردم یکی از مولفه های امیدآفرینی است.
وی عدم صداقت را منجر به بی اعتمادی مردم به مسئولان دانست و گفت: این موضوع می تواند جامعه را مایوس و ناامید کند.
او تقویت نهادها و موسسات فرهنگی از سوی دولت را مورد توجه قرار داد و افزود: این نهادها و موسسات می توانند به راحتی با بدنه جامعه ارتباط برقرار کنند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت ، اعتماد مردم را به مسئولان دولتی بازگردانند.
محرابی تقویت و حمایت از فرهنگ و آداب و رسوم هر جامعه را در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: به عنوان مثال موسیقی جزو فرهنگ مردم کرمانشاه است و از آن استقبال و حمایت می کنند و از این رو یکی از راهکارهای ایجاد نشاط اجتماعی در استان تقویت موسیقی و برگزاری جشنواره ها و کنسرت های موسیقی است.

**جامعه نیازمند گردش آزاد اطلاعات است
کارشناس ارشد ارتباطات و رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به امیدآفرینی توسط روابط عمومی ادارات و رسانه ها اشاره کرد و گفت: صداقت و صراحت در لهجه و گردش آزاد اطلاعات به نشاط اجتماعی کمک بسیاری می کند.
مهرابی تاکید کرد که دستگاه های اجرایی باید اطلاع رسانی درست، دقیق و به موقعی به افکار عمومی ارائه دهند البته نحوه اطلاع رسانی هم باید منطبق بر شرایط باشد و اطلاع رسانی درست و بدون اغراق باشد.
وی تصریح کرد که روابط عمومی دستگاه ها می توانند با انعکاس درست اقدام های خود امید آفرینی کنند و مردم را در جریان برنامه های در پیش رو و کارهای انجام شده قرار دهند.
3033/8066
انتهای پیام

نظر شما