شناسهٔ خبر: 28862767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

بررسی زلزله‌های هفته گذشته

ثبت بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌ در قصرشیرین

بزرگترین زلزله هفته گذشته در قصرشیرین رخ داد ضمن آنکه نهاوند استان همدان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، در هفته گذشته قصرشیرین استان کرمانشاه بزرگترین زلزله هفته گذشته با بزرگای ۴.۹ را تجربه کرد علاوه بر آن در پادرود استان سیستان و بلوچستان زلزله ۴.۵ و نهاوند استان همدان زلزله ۴.۱ ثبت شد.

همچنین دو زمین لرزه با بزرگای ۲.۹ و ۳ در روز ۲۷ مهرماه رخ داد. این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد معرف فعال بودن گسل "عسلویه" است که با توجه به اهمیت بسیار بالای اقتصاد عسلویه، قابل توجه خواهد بود.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۱ مهر

در عنبران استان اردبیل زلزله ۲.۵، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، سرخه استان سمنان زلزله ۲.۶، چکنه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

در سرخس استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ رخ داد که عمق آن در ۹ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۲۳ کیلومتری سرخس، ۵۹ کیلومتری مزدآوند و ۷۳ کیلومتری صالح آباد استان خراسان رضوی بوده است.

سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ به ثبت رسید. عمق این زمین‌لرزه در ۶ کیلومتری و کانون آن در ۱۷ کیلومتری سی‌سخت و ۲۷ کیلومتری یاسوج کهگیلویه و بویر احمد و ۱۸ کیلومتری کمه استان اصفهان بوده است.

قره ضیالدین استان آذربایجان غربی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۶ را تجربه کرد که عمق آن در ۶ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قره ضیالدین، ۲۳ کیلومتری نازک علیا و ۲۸ کیلومتری زرآباد این استان بوده است.

در سر پل ذهاب استان کرمانشاه نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ گزارش شد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۶ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۱ کیلومتری قصر شیرین و ۳۹ کیلومتری ازگله استان کرمانشاه بوده است.

یکشنبه ۲۲ مهر

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، قاسم‌آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، جیرنده استان گیلان زلزله ۲.۶، لاله‌زار استان کرمان زلزله ۲.۵، ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و ۲.۶، سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۳ مهر

در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۲۲ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۹ کیلومتری دیهوک، ۶۴ کیلومتری ارسک و ۷۳ کیلومتری طبس بوده است.

بروات استان کرمان زلزله ۲.۶، کهنوج استان کرمان زلزله ۲.۸، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، بندر مقام استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، هستبندی استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سالند استان خوزستان زلزله ۲.۶ و سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در کوشکنار استان هرمزگان با زلزله ۳.۴ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری و کانون آن در ۱۵ کیلومتری کوشکنار و ۳۳ کیلومتری پارسیان استان هرمزگان و ۲۶ کیلومتری عسلویه استان بوشهر بوده است.

تازه آباد استان کرمانشاه نیز با زلزله ۳.۳ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۳۰ کیلومتری جوانرود و ۳۳ کیلومتری گهواره این استان گزارش شد. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

ینگی قلعه علیا استان خراسان شمالی با زلزله ۳.۵ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۲۵ کیلومتری ینگی قلعه علیا، ۳۱ کیلومتری حصارگرمخان و ۳۳ کیلومتری راز این استان بوده است.

سه‌شنبه ۲۴ مهر

در عسلویه استان بوشهر زلزله ۲.۹، انارک استان اصفهان زلزله ۲.۷، ینگی قلعه علیا استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵، خان ببین استان گلستان زلزله ۲.۹، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۸، ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ رخ داد.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ رخ داد که عمق آن در ۱۳ کیلومتری و کانون آن در ۱۷ کیلومتری قصر شیرین، ۳۳ کیلومتری ازگله و ۳۷ کیلومتری سرپل ذهاب این استان گزارش شد.

خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری خنج، ۳۸ کیلومتری بیرم و ۴۴ کیلومتری اوز استان فارس بوده است.

چهارشنبه ۲۵ مهر

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، خنج استان فارس زلزله ۲.۸، فاریاب استان کرمان زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۵، جویبار استان مازندران زلزله ۲.۵، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۷، شوش استان خوزستان زلزله ۲.۵، نایبند استان خوزستان زلزله ‌۲.۶ به ثبت رسید.

قصر شیرین استان کرمانشاه در ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه روز ۲۵ مهر با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۹ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۷ کیلومتری قصر شیرین و ۳۰ کیلومتری سرپل ذهاب این استان به ثبت رسید.

پادرود استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ لرزید. عمق این زلزله در ۱۹ کیلومتری  کانون آن در ۲۳ کیلومتری پارود، ۲۶ کیلومتری سرباز و ۲۸ کیلومتری آشار این اسیتان بوده است.

پنج شنبه ۲۶ مهر

در نایبند زلزله‌های ۲.۶، ۲.۸، ۲.۶، ۲.۵، راور استان کرمان زلزله ۲.۹ بوقوع پیوست.

تازه آباد استان کرمانشاه بعد از یک زلزله ۲.۷ زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون آن در ۱۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۱ کیلومتری جوانرود و ۳۵ کیلومتری گهواره این استان بوده است.

در سرو آباد استان کردستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ رخ داد که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون آن در ۷ کیلومتری سرو آباد استان کردستان و ۱۳ کیلومتری نودشه و ۱۷ کیلومتری نوسود استان کرمانشاه بوده است.

نهاوند استان همدان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید. عمق این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری و کانون آن در ۵ کیلومتری نهاوند، ۱۶ کیلومتری برزول و ۱۷ کیلومتری گیان استان همدان بوده است.

فراشبند استان فارس نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۲۹ کیلومتری فراشبند استان فارس و ۳۰ کیلومتری بوشکان و ۳۲ کیلومتری شنبه استان بوشهر گزارش شد.

جمعه ۲۷ مهر

زلزله ۳ ریشتری کوزان استان کرمانشاه اولین زلزله مهم این روز بوده است که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۲۴ کیلومتری کوزران، ۲۴ کیلومتری گهواره و ۲۷ کیلومتری تازه آباد بوده است.

در عسلویه استان بوشهر بعد از یک زلزله ۲.۹ ریشتری زلزله‌ای به بزرگای ۳ به ثبت رسید که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری عسلویه استان  بوشهر، ۱۹ کیلومتری کوشکنار استان هرمزگان و ۲۶ کیلومتری مهر استان فارس بوده است.

در بیرم استان فارس زلزله ۲.۵، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و افرز استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

نظر شما