شناسهٔ خبر: 28862510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احتمال دیدار مجدد پوتین و ترامپ در ماه نوامبر

بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید از احتمال دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه در ماه نوامبر خبر داد.

صاحب‌خبر -

احتمال دیدار مجدد پوتین و ترامپ در ماه نوامبربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکا به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش دادند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است در حاشیه مراسم صد سالگی پایان جنگ جهانی اول در پاریس یا در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس آرژانتین، که هر دو در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار کند.

اولین نشست رسمی میان روسای‌جمهور آمریکا و روسیه در ماه جولای در هلسینکی -پایتخت فنلاند- برگزار شد که انتقادات بسیاری را متوجه ترامپ کرد. رئیس جمهور آمریکا برای اتخاذ موضع جانبدارانه از روسیه در قضیه مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال 2016 این کشور مورد انتقاد بسیاری در درون آمریکا قرار گرفت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، روز گذشته اعلام کرد علی‌رغم اینکه روسای جمهور آمریکا و روسیه هر دو قرار است در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی در پاریس و نشست گروه بیست در آرژانتین در ماه نوامبر شرکت کنند، هنوز برگزاری دیدار این دو مورد بحث قرار نگرفته است. مسکو اعلام کرد در صورتی که واشنگتن علاقمند به ادامه گفتگوهای مشترک در سطح بلندپایه باشد، آماده است تا با مقامات واشنگتن درباره امکان برگزاری نشست دوم میان روسای جمهور دو کشور گفتگو کند.

بنا به گزارش بلومبرگ، نشست آتی رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز احتمالا در سال 2019 برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما