شناسهٔ خبر: 28862389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توده بارشی قوی از امشب وارد ایلام می شود

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سیستم بارشی از عصر امروز و امشب آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر فعالیت های ریزشی خود قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

احسان احمدنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود که البته شدت بارش ها در روز یکشنبه بیشتر است.
وی با بیان اینکه این سیستم باران زا از لحاظ بارش سامانه ای قوی و موثر است، افزود: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسایل نقلیه، خطر صاعقه و مه گرفتگی در جاده های کوهستانی از پیامدهای احتمالی این سامانه است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شذ: دامنه فعالیت این سیستم کل استان ایلام است اما شدت بارش ها در نیمه شرقی و شمالی بیشتر از نواحی جنوب و غرب استان است اما نیمه حنوبی نیز از بارش های آن بی نصیب نخواهند ماند.
احمدنژاد در خصوص بارش در شهرستان مهران هم گفت: طی ساعاتی از امروز و امشب احتمال بارش های پراکنده ای در این شهرستان وجود دارد اما اوج بارش ها فردا و پس فردا است که باید مسئولان تمهیدات لازم برای زائران را بیاندیشند.
وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای یک شنبه و دوشنبه نقاط مرزی شاهد وزش باد شدید خواهند بود که به علت سرعت وزش باد شکل گیری توده ای غبار محلی در نواحی مرزی دور از انتظار نخواهد بود.
احمدنژاد تاکید کرد: این سامانه بارشی از روز دوشنبه تضعیف شده و روز سه شنبه از آسمان استان ایلام خارج می شود اما در روزهای پایانی هفته جاری نیز یک سامانه باران زای جدید وارد استان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بنا بر پیش بینی های اداره کل هواشناسی ایلام، استان پاییز امسال برخلاف سال های اخیر شاهد بارندگی های خوب، موثر و به موقعی خواهد بود و این موضوع نوید بخش ترسالی در سال زراعی جاری در استان است.
7172/6119

نظر شما