شناسهٔ خبر: 28862352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مراسم نمادین هفته پیوند اولیاء و مربیان برگزارشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : دانش آموزان مهمترین و بزرگترین سرمایه ارزشمند هر جامعه ای هستند .

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر" در این مراسم با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان( 24 لغایت ۳۰ مهر) شعار امسال را " خانواده دانا دانش آموز توانا " بیان کرد و افزود : مدرسه نهادی است که خانواده ها با اطمینان خاطر و آرامش ،مهمترین سرمایه خود، یعنی فرزندان خود را در اختیار آن قرار می دهند تا رسالت تعلیم و تربیت آن ها به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.
وی گفت : آموزش و پرورش وظیفه سیاست گذاری ، سرمایه گذاری ، برنامه ریزی و سازماندهی کودکان و نوجوانان برای تربیت و آماده کردن آنها را داردکه در این راستا نقش خانواده ها هم در شکوفایی استعداد های آنها مهم هست و نهاد مقدس خانواده و مدرسه هرچه بیشتر هماهنگ باشند قطعا در تحقق این رسالت موفق تر هستند .
دانافر تصریح کرد : در گذشته مهمترین نهاد یا گروه یا افرادی که وظیفه تربیت فرزندان ما را بر عهده داشتند مدرسه و خانواده بودند ولی در عصر حاضر دانش آموزان زمان کمی را در اختیار مدرسه و حتی خانواده هستند و کانال های جدیدی برای جامعه پذیری فرزندان ما وجود دارد که می طلبد ارتباط و اتحاد بین مدرسه و خانواده بیشتر شود.
مدیر کل آموزش و پرورش افزود: هر چه دو نهاد مقدس مدرسه و خانواده با هم هماهنگ باشند قطعا شاهد رشد و موفقیت دانش‌آموزان آن مدرسه خواهیم بود.
دانافر افزود: مدیری موفق است که بتواند با تشکیل انجمن، ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی را شناسایی و به بهترین نحو از آن استفاده کند .
وی گفت : این نگرش که مدرسه ی موفق مدرسه ای است که دانش آموزانی تحویل دهد که به تیز هوشان و مدارس خاص بروند و یا درصد قبولی بالایی را در بهترین دانشگاه ها داشته باشد نگرشی غلط است .
دانافر تحول در آموزش و پرورش را یک نیاز ضروری دانست و افزود : تربیت دانش آموزان در ساحت های 6 گانه در جامعه امروز لازم است و در کنار آموزش، دانش آموزان باید رشد تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه ای ،تربیت علمی و فناوری ،تربیت اجتماعی و سیاسی ،تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی شناختی و هنری را نیز فرا گیرند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در ادامه ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان از زحمات تمامی دست اندرکاران آموزش و پرورش استان که باعث شدند 25 سال صدرنشینی کنکور رقم بخورد و افتخاری برای استان باشد تشکر و قدردانی کرد.
" فخر السادات خامسی " افزود :خانواده و معلمان و انجمن های اولیاء و مربیان و تمام نهادهای درگیر آموزش باید دست در دست هم بدهند که تربیت دانش آموزان به نحوی که منشا تحول در جامعه باشد رقم بخورد.
گفتنی است در این مراسم از انجمن های برتر کشوری و استانی مدارس تجلیل شد.
 

نظر شما