شناسهٔ خبر: 28862264 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان بوکانی جایزه جشنواره فیلم کوتاه سلیمانیه را کسب کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: فیلم کوتاه 'دریا موج موج می‌لرزد' به کارگردانی و نویسندگی 'امیر غلامی' جایزه بهترین فیلم کوتاه هیات داوران در بخش کارگردانی سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه عراق را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

منصور احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غلامی علاوه بر فیلم 'دریا موج موج می‌لرزد' که جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی را دیافت کرده، در جشنواره سانفرانسیسکو نیز جایزه بهترین فیلمنامه را با سناریوی 'قبل از تولید فیلم' از آن خود کرده است.
وی اضافه کرد: فیلم دریا موج موج می لرزد، محتوای سوررئالیستی دارد و زندگی نمادین شخصیتی ادیسه‌ای را در خانه‌ای بر روی دریا به تصویر می‌کشد که تابوت‌هایی را برای مردگان جنگ زیر دریاها می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه این فیلم کوتاه دومین ساخته کارگردان جوان بوکانی است، بیان کرد: نخستین اثر این کارگردان 'ساختمان شماره یک' بود.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه روز چهارشنبه گذشته با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
در این جشنواره 29 فیلم ایرانی در چهار بخش فیلم بلند و کوتاه، مستند و انیمیشین در کنار 115 فیلم دیگر به مدت پنج روز به نمایش گذاشته شد.
سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه عراق از 18 تا 24 مهر ماه در سلیمانیه عراق برگزار شد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093

نظر شما