شناسهٔ خبر: 28862154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اختتامیه بارانی جشنواره انار اورامان

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره انار اورامان با قرائت پیام خوش آمدگویی مردم کردستان به زبان انگلیسی به گردشگران خارجی توسط هلیا اتابک دانش آموز اهل روستای

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره انار اورامان با قرائت پیام خوش آمدگویی مردم کردستان به زبان انگلیسی به گردشگران خارجی توسط هلیا اتابک دانش آموز اهل روستای بلبر اورامان آغاز شد.
با شمشال زنی نریمان ادوایی از اهالی روستای سلین و از هنرمندان به نام منطقه اورامان رقص انار توسط جمعی از کودکان این روستا به اجرا در آمد.
این جشنواره در فضایی باز و در کنار هتل سلین برگزار شد و علاوه بر گردشگران داخلی و خارجی از مسئولان استان هم ماموستا رستمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، مدیران کل حفاظت محیط زیست و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان سروآباد حضور داشتند.
بعد از گذشت حدود نیم ساعت از آغاز جشنواره و اجرای دو برنامه، باران شروع به باریدن کرد و هر لحظه هم برشدت آن افزوده می شد.
نکته جالب توجه اینکه بارش باران موجب قطع شدن برنامه های جشنواره نشد و بخشدار اورامان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان زیر باران سخنرانی کردند.
تعداد کمی از حضار با توجه به ناماعد شدن شرایط جوی محل برگزاری برنامه را ترک کردند که بیشتر این افراد هم کسانی بودند که کودک همراه داشتند.
بسیار کم و انگشت شمار هم از شرکت کنندگان چتر داشتند ولی بیشتر مردم وسایلی همچون پتو، چادر و صندلی های پلاستیکی را روی سرشان گذاشتند تا خیس نشوند.

** حضور بیش از 200 گردشگر خارجی در جشنواره انار
بخشدار اورامان در این مراسم بابت ترافیک ایجاد شده بدلیل ضعف زیرساخت های منطقه از شرکت کنندگان که از راه های دور و نزدیک به روستای سلین آمده بودند، عذر خواهی کرد و گفت: منطقه اورامان از قطب های باغداری در استان است.
صباح محمدی افزود: در دهستان شالیار اورامان، 350 هکتار به کشت انار اختصاص یافته که سالانه بیش از سه هزار تن انار از این باغات برداشت می شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره انار در راستای توسعه باغات و گردشگری برگزار شد، اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش به اجرا در می آید.
بخشدار اورامان اظهار داشت: بخش نخست آن شامل همین برنامه، بخش دوم هم در قالب برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسانی که از افتتاحیه وارد این منطقه شدند و از برداشت این محصول عکس تهیه کردند، در دهه اول آبان ماه برگزار خواهد شد.
محمدی یادآور شد: در بخش سوم این جشنواره هم سمیناری با موضوع باغداری انار در دانشگاه پیام نور مرکز کردستان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: در نخستین جشنواره انار اورامان بیش از 200 گردشگر خارجی در این جشنواره حضور پیدا کردند و علاوه بر خبرنگاران و عکاسان رسانه های کردستان، رسانه هایی هم از اقلیم کردستان عراق این جشنواره را پوشش خبری دادند.
در محوطه برگزاری این جشنواره هم چند غرفه فروش انار و رُب انار بر پا شده بود که مورد استقبال زیاد گردشگران و شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.
7348/9102
انتهای پیام

نظر شما