شناسهٔ خبر: 28861884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آخرین اخبار اربعین را در مهر بخوانید

تردد ۱۸۶ هزار زائر از مرز مهران/ هوای استان ایلام بارانی می شود

ایلام-تردد ۱۸۶ هزار زائر از مرز مهران، آغاز بارش باران در استان، شروع طرح های ترافیکی، ایجاد پنج لایه کنترلی از پل زائر تا پایانه و...از مهمترین رویدادهای اربعین در استان ایلام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل تردد ۱۸۶ هزار زائر از مرز مهران، بارش باران در استان، آغاز محدودیت های ترافیکی، ایجاد پنج لایه کنترلی از پل زائر تا پایانه و...

تردد ۱۸۶ هزار زائر از مرز مهران از دهه اول صفر تاکنون

نورالله دلخواه مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از۹۷.۷.۱۹مصادف با اول صفر تا ۹۷.۷.۲۷ هشت روزه ماه صفر ۱۸۶ هزار و ۴۹۷ نفر از مرز مهران تردد داشته اند.

وی گفت: ۱۵۲ هزار و ۶۵۱ نفر از این تعداد زوار ایرانی بوده که از مرز خارج شده اند، ۱۴ هزار و ۲۲۸ نفر ایرانی نیز طی این مدت از این مرز وارد کشور شده اند.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۱۳۲ نفر از این تعداد زائر خارجی بوده که از مرز مهران خارج شده اند، همچنین چهار هزار و ۴۲۸ زائر خارجی نیز از مرز مهران وارد کشور شده اند.

دلخواه افزود: ترددها در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از کل تردد ۳.۲ افزایش، خروج زوار ایرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

ایجاد ۵ لایه کنترلی در مرز مهران

سردار محمد طراقی فرمانده تیپ دوم یگان ویژه ناجا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همکاران بنده از ورودی مهران تا پایانه مرزی در در خدمت زائرین هستند و به صورت بسیار عالی در ۵ ایستگاه کنترلی خدماتی که باید به زائرین ارائه دهند، در حال خدمات رسانی هستند.

وی افزود: برای حضور در شهر مهران و همچنین در پایانه مرزی مهران داشتن روادید و گذرنامه الزامی است و اگر فردی بخواهد بدون این مدارک حضور پیدا کنند مجبور هستیم که از حضور آنها در پایانه مرزی ممانعت کنیم.

فرمانده تیپ دوم یگان ویژه ناجا تاکید کرد: به هیچ عنوان تردد بدون روادید و گذرنامه امکان پذیر نیست و با این افراد برخورد وممانعت به عمل می آید.

برقراری کامل امنیت در استان ایلام

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خدای بزرگ این توفیق را به ما داد که چند سالی است که خادم زوار عتبات عالیات باشیم،  امسال خدمات خوبی برای زائران عتبات در استان ایلام فراهم شده است.

وی افزود: کمیته های مختلفی در این زمینه شکل گرفته مسئولان همه پای کار هستند و نیروی انتظامی نیز با تمام توان در سطح استان  از چند روز گذشته خدمات لازم را از لحاظ مختلف به زائران می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام بیان داشت: آن چه که برای ما به عنوان مجموعه نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است امنیت زائران است که این بستر را در مسیر استان ایلام یعنی بین استان های کرمانشاه به ایلام تا مرز بین المللی مهران این امنیت را کاملا فراهم کردیم.

وی تصریح کرد: ایستگاه های ثابتی در مسیر اعم از ایستگاه های پلیس راه، پلیس اطلاعات، پلیس پیشگیری مستقر شده که هم به عنوان راهنمای جاده هستند و کاملا مسیر رفت و آمد رانندگان را کنترل می کنند که اتفاقی در مسیر ایجاد نشود.

وی افزود: در شهر مهران نیز شور و شعف خوبی از چند روز گذشته شکل گرفته، مسیر مهران کاملا روان و بسترها فراهم است و موکب ها از پل زائر تا پایانه مرزی بین المللی مهران به طول ۱۱ کیلومتر راه اندازی شده که به زائران خدمات رسانی داشته باشند.

سردار یاری عنوان کرد: کمیته مشترکی در مرز مهران بین ایران و عراق شکل گرفته به خاطر بخشی از مشکلاتی که احیانا از هر دو سوی مرز ایجاد می شود بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: توصیه دیگر این است که زائران به مسیرهای پر پیچ و خم استان ایلام حتما توجه کنند از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند، در طول مسیر توقف گاه های ایجاد شده چنانچه خسته شدند خودرو خود را در این نقاط پارک کنند استراحتی داشته باشند و به آرامی وارد شهر مهران شوند، در شهر مهران نیز پارکینگ ها فعال است.

وی افزود: بزرگترین پارکینگ مهران پارکینگ اربعین است بالای ۴۰ هزار دستگاه خودرو ظرفیت دارد، همچنین پارکینگ برکت و نیز پارکینگ های مردمی نیز در شهر مهران فعال است که در مجموع ۸۱ پارکینگ آماده خدمات رسانی به رانندگان هستند، خوشبختانه تا به این لحظه مشکل خاصی نداشتیم و توصیه ما این است که زائرین حتما سفر خود را مدیریت کنند و به روزهای آخر موکول نکنند.

آغاز طرح ترافیکی اربعینی از امروز

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ترافیکی اربعین حسینی از ۲۸ مهرماه شروع و تا ۱۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح ایستگاه های پلیس در نقاطی که بایستی خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی کنند جانمایی شده است.

وی عنوان کرد: مجموع کل تیم های گشتی که در کل محورهای مواصلاتی استقرار دارند ۱۰۰ تیم گشتی خواهد بود.

بارش و هوای سرد در انتظار زائران اربعین

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی  از امروز به تدریج وارد استان می شود و تا روز دوشنبه این سامانه در سطح استان فعال است.

وی افزود: فعالیت این سامانه نسبتا خوب است و انتظار بارش های قابل توجهی را از این سامانه داریم تقریبا تمام مناطق استان را پوشش می دهد اما در مناطق جنوبی مانند شهرستان دهلران فعالیت آن به نسبت کمتر است در روز دوشنبه این سامانه به اوج فعالیت خود می رسد.

وی بیان داشت: انتظار آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و همچنین خطر صاعقه در طول فعالیت این سامانه وجود دارد و از روز دوشنبه به تدریج این سامانه از سطح استان خارج می شود.

نظر شما